XP installatie mbv Nlite op SATA HD werkt niet.

Discussion of Dutch translation of the Update Pack. Wees vrij om in het Nederlands te discussiëren!
Locked
Compjotter

XP installatie mbv Nlite op SATA HD werkt niet.

Post by Compjotter » Thu Jan 19, 2006 11:21 am

Bij de de installatie van Xp mbv "Nlite XP Sp2 CD " op een SATA HD krijg ik de volgende melding: Setup kan het bestand viamraid.sys niet kopieren. :( (Hieraan vooraf heb ik de F6 toets gebruikt om deze drivers te laden voor de installatie want anders vind hij de SATA HD helemaal niet.)
De rest van de bestanden zijn trouwens wel naar de HD gekopieert. :? Verder, wanneer ik "Druk op ESC als u dit bestand wilt overslaan" doe dan krijg ik nadat Xp opnieuw opstart een "Blue screen of death". :evil:
Ondertussen heb ip XP (sp"1") van de orginele XP (Oem) Cd geinstalleerd wat zonder problemen wel werkt. :shock:
:?: Heeft iemand een oplossing voor dit probleem :?:

Acheron

Post by Acheron » Thu Jan 19, 2006 3:32 pm

http://www.ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=203

Hier laat ik het bij voorlopig.

jeronantropis

Post by jeronantropis » Mon Jan 23, 2006 11:43 am

jij hebt "geautomatiseerde setup" gebruikt zeker :) ? gaat niet. staat er in nLite trouwens bij:

"OPGELET -- geautomatiseerde setup NIET gebruiken indien u een SATA hdd heeft en dus SATA stuurprogramma's moet installeren via F6"

je moet er maar eens op letten de volgende keer dat je nLite gebruikt :) , 'k heb mij ook al laten vangen, hehe, toen ik een xpcd "maakte" voor vrienden (hadden dus een SATA). ben ik blij dat ik een IDE heb zeg, véél gemakkelijker :) ...

foen

Post by foen » Mon Feb 06, 2006 11:42 am

als je de drivers intregreett werkt et trouwens wel :)
als je BTS driver pack erook even in donder :)
super makelijk :)

jeronantropis

Post by jeronantropis » Wed Feb 08, 2006 7:12 am

foen wrote:als je de drivers intregreett werkt et trouwens wel :)
als je BTS driver pack erook even in donder :)
super makelijk :)
mmm :) , goed om weten, bedankt. ja, ik vermoedde al zoiets, dat als het sata-stuurprogramma geïntegreerd wordt, dat die automatische setup wél zou lukken. 'k heb echter nog gn tijd gehad om het te testen :) ...

Summer Ghost

Post by Summer Ghost » Sun Jul 16, 2006 8:24 am

doet dit probleem zich nog altijd voor met de nieuwe nLite versie 1.0.1?
Ik moet ook altijd eerst mijn sata controllers instaleren via een diskette en gebruik nog een (deelse) unattented set-up en heb nog nooit problemen gehad.
Ik gebruik wel enkel bij unattented de optie van mijn serienummer in te geven en enkele andere kleinere details.
Life before the computer: memory was something that you lost with age, a cursor used profanity and if you had a 3 1/2 inch floppy you just hoped nobody found out!
You have to remember that making coffee is very much like making love to a beautiful woman. It has to be hot, it has to be strong, you've got to grind your beans slowly... and at the last moment, add the milk.

jeronantropis

Post by jeronantropis » Mon Jul 17, 2006 6:08 am

Summer Ghost wrote:doet dit probleem zich nog altijd voor met de nieuwe nLite versie 1.0.1?
Ik moet ook altijd eerst mijn sata controllers instaleren via een diskette en gebruik nog een (deelse) unattented set-up en heb nog nooit problemen gehad.
Ik gebruik wel enkel bij unattented de optie van mijn serienummer in te geven en enkele andere kleinere details.
Je kan een unattended setup doen, maar je moet het vinkje bij "OEM preinstall" ofzoiets afzetten (eerste tabblad bij "unattended setup", het staat er trouwens ook bij), anders krijg je zo'n BSOD.

Verder: als je sp2 geïntegreerd hebt, kan het goed zijn dat de SATA-stuurprogramma's automatisch geïnstalleerd worden (de RAID-stuurprogramma's NIET).

Locked