Post-SP2 Update Pack June 2006 (Windows Update)

Discussion of Dutch translation of the Update Pack. Wees vrij om in het Nederlands te discussiëren!
MEULC

Post by MEULC » Wed Jul 12, 2006 6:27 am

Nieuw Pack zal voor dit weekend zijn. Normaalgezien zal het erop staan op zondag.

Daimao

Post by Daimao » Wed Jul 12, 2006 7:59 am

bedankt meulc ^^

MEULC

Post by MEULC » Fri Jul 14, 2006 2:21 pm

Post SP2-Updatepack

ADDED:
KB917159
KB916595
KB914388
KB890830 v1.18

REMOVED:
KB896422
KB887742

.NET Framework

ADDED:
KB917283

Momenteel volop bezig te testen...

HJW
XPu Master

Re: Post-SP2 Update Pack June 2006 (Windows Update)

Post by HJW » Fri Jul 14, 2006 4:25 pm

Hallo iedereen,

Ik heb enkele problemen gehad met onderstaand updatepack. De installatie van windows verloopt vlekkeloos..

Echter zodra dit updatepack wordt geinstalleerd gaat alles verkeerd...
De computer wilt niet meer normaal opstarten en geeft de melding [nog voor het welcome scherm en login]

Code: Select all

Het systeem is niet volledig geinstalleerd, voer Setup opnieuw uit
[in normale modes en veilige modus evenzo..]

Waarschijnlijk ben ik natuurlijk de enige :P maargoed het is al op 2 verschillende pc's voorgekomen, en ja niet dezelfde installatiedisks gebruikt.

Iemand enig idee waarom dit gebeurt :??
MEULC wrote:Post-SP2 Update Pack June 2006 (Windows Update)[/size]

Microsoft .Net Framework 1.1 + 2.0 Dutch Addon Pack

muiz
Moderator

Post by muiz » Fri Jul 14, 2006 5:09 pm

Dat is een .NET fout ;)

HJW
XPu Master

Post by HJW » Fri Jul 14, 2006 6:11 pm

Tja, gebeurt ook al1 wanneer ik probeer .NET te installeren :P.

Anyway, wanneer straks updatepack july komt, moet die dan over een clean i386 heen of kan die gewoon over de i386 waar nu juni in is geintegreerd ??

gr.

SolidasRock

Post by SolidasRock » Sat Jul 15, 2006 6:01 am

HJW, altijd met clean werken. MSN bijv dat al eens gepatcht is nog een keer patchen krijg je soms van die vage problemen. Dus clean i386 ;)

Bewaar alles wat door jou gemaakt is in een andere map (denk aan gepatchde uxtheme.dl_ , winnt.sif, en ander zooi) zodat je telkens in een nieuwe i386 kan gooien.

SolidasRock

Post by SolidasRock » Sat Jul 15, 2006 6:02 am

MEULC wrote:Post SP2-Updatepack

ADDED:
KB917159
KB916595
KB914388
KB890830 v1.18

REMOVED:
KB896422
KB887742

.NET Framework

ADDED:
KB917283

Momenteel volop bezig te testen...
Als ik (en of anderen) je vraag de WGA zooi eruit te laten, denk je er dan over na?

HJW
XPu Master

Post by HJW » Sat Jul 15, 2006 7:22 am

Waarom moet die WGA er allemaal uit ? je hebt toch netjes een stickertjes op je computerkast zitten...

Misschien is het handiger om zon cab-addon te maken zoals Aserone.

Yeah, completely agree. It's up to Ryan, but seeing how the "black" screen problem is going about maybe all wga stuff will be left out afterall..

Just if you didn't know. Theres One repack prog and One addon already to remove it though.

here:
http://ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=2226
Replace WGA-Notify with WGA-Only Addon
gr.

SolidasRock

Post by SolidasRock » Sat Jul 15, 2006 7:35 am

HJW wrote:Waarom moet die WGA er allemaal uit ? je hebt toch netjes een stickertjes op je computerkast zitten...

Misschien is het handiger om zon cab-addon te maken zoals Aserone.

gr.
Omdat ik en een boel anderen die WGA meuk niet waarderen? RyanVM zet al geen WGA meuk meer in zijn pakketjes las ik gisteren... Bovendien was het maar een vraag en sta ik open voor meulc mening.

Wie weet sloopt van de 10 mensen hierzo wel 8 de WGA weer eruit, ik weet het niet hoor, zou me niet verbazen. Wat is een WGA only eigenlijk?

HJW
XPu Master

Post by HJW » Sat Jul 15, 2006 7:39 am

SolidasRock wrote:Wat is een WGA only eigenlijk?
Dit is het Aserone het beschrijft:

This addon will remove Windows Genuine Advantage Notifications application (KB905474) from "RVMUpdatePack2.0.7a", and revert back to *WGA Only* (KB892130) /w the same LegitCheckControl.dll v1.5.540 and updated Reg.

Maarja wanneer je die KB891230 er ook uit wilt, dan is dit dus niet de goede oplossing.

Summer Ghost

Post by Summer Ghost » Sun Jul 16, 2006 8:29 am

Bah, ik moet ook niet hebben van die WGA, maar het stoort me niet dat het erin zit, zal die daarna wel verwijderen met RemoveWGA.
Misschien zou het wel handig zijn om die batterijpatch voor laptops op te nemen in het pack :oops: het is geen kritieke patch, maar toch nuttig bij laptops.
Life before the computer: memory was something that you lost with age, a cursor used profanity and if you had a 3 1/2 inch floppy you just hoped nobody found out!
You have to remember that making coffee is very much like making love to a beautiful woman. It has to be hot, it has to be strong, you've got to grind your beans slowly... and at the last moment, add the milk.

muiz
Moderator

Post by muiz » Sun Jul 16, 2006 9:29 am

lekker erin laten ;)

MEULC

Post by MEULC » Sun Jul 16, 2006 10:48 am

Summer Ghost wrote: Misschien zou het wel handig zijn om die batterijpatch voor laptops op te nemen in het pack :oops: het is geen kritieke patch, maar toch nuttig bij laptops.
Weet je welke KB nummer die patch is? KB****

Ben aan het overwegen om die samen met WGA dan als addonpack te maken

Summer Ghost

Post by Summer Ghost » Sun Jul 16, 2006 11:13 am

MEULC wrote:Weet je welke KB nummer die patch is? KB****
KB884575 - Battery power may be drained more quickly than expected on Windows XP-based laptop
;)

euhm strange, als ik google op de hierboven KB kom ik inderdaad uit op dat probleem, maar volgens tweakers.net is het deze KB: KB918005
http://tweakers.net/meuktracker/12651/W ... -patc.html
Life before the computer: memory was something that you lost with age, a cursor used profanity and if you had a 3 1/2 inch floppy you just hoped nobody found out!
You have to remember that making coffee is very much like making love to a beautiful woman. It has to be hot, it has to be strong, you've got to grind your beans slowly... and at the last moment, add the milk.

SolidasRock

Post by SolidasRock » Sun Jul 16, 2006 4:57 pm

Summer Ghost wrote:Bah, ik moet ook niet hebben van die WGA, maar het stoort me niet dat het erin zit, zal die daarna wel verwijderen met RemoveWGA.
Misschien zou het wel handig zijn om die batterijpatch voor laptops op te nemen in het pack :oops: het is geen kritieke patch, maar toch nuttig bij laptops.
removeWGA, vertel eens wat meer erover? Wie maakt het? Waar vind ik het?

Summer Ghost

Post by Summer Ghost » Sun Jul 16, 2006 5:40 pm

SolidasRock wrote:removeWGA, vertel eens wat meer erover? Wie maakt het? Waar vind ik het?
http://www.firewallleaktester.com/removewga.htm

MEULC

Post by MEULC » Mon Jul 17, 2006 5:59 am

HJW wrote:Hallo iedereen,

Ik heb enkele problemen gehad met onderstaand updatepack. De installatie van windows verloopt vlekkeloos..

De computer wilt niet meer normaal opstarten en geeft de melding [nog voor het welcome scherm en login]

Waarschijnlijk ben ik natuurlijk de enige :P maargoed het is al op 2 verschillende pc's voorgekomen, en ja niet dezelfde installatiedisks gebruikt.

Dit is een teken dat .net Addon niet goed geintegreerd is.
Je kan deze installer alleen uitvoeren via svcpack, niet gebruiken nadat windows al geinstalleerd is!

jeronantropis

Post by jeronantropis » Mon Jul 17, 2006 6:12 am

muiz2 wrote:lekker erin laten ;)
Agree, vind ik ook. Beetje overbodige post mss 8) , maar's gewoon om te laten zien dat niet iederéén die WGA eruit wil hebben ... Je zal'm sowieso moeten installeren naar gelang de extra downloads die je wil doen. Daarbij: als je een legale versie hebt, is er toch gn probleem? En de nieuwe WGA belt maar eens om de 2 weken naar huis, in de toekomst zelfs nog maar enkel bij een installatie die een legale Windows vereist.

SolidasRock

Post by SolidasRock » Mon Jul 17, 2006 8:26 am

MEULC wrote:
HJW wrote:Hallo iedereen,

Dit is een teken dat .net Addon niet goed geintegreerd is.
Je kan deze installer alleen uitvoeren via svcpack, niet gebruiken nadat windows al geinstalleerd is!
Dat is niet waar. Ik heb je dotnetfx.exe geextracted en geinstalleerd na de windows setup en alles werkt piekfijn.

SolidasRock

Post by SolidasRock » Mon Jul 17, 2006 8:38 am

@meulc, laat de WGA rommel dan maar lekker erin zitten want blijkbaar heeft verder niemand last van, pfffff....

MEULC

Post by MEULC » Mon Jul 17, 2006 9:46 am

Updatepack gaat blijven zoals ie is, met WGA erin. Er zijn manieren genoeg om die eruit te halen: rechtstreeks, via removeWGA, eventueel de gekraakte versie installeren,...

KB918005 - Battery power may be drained more quickly than expected on Windows XP-based laptop
Hier volgt nog een addonpack voor in de loop van deze week. Gewoon omdat dit inderdaad wel een heel handige hotfix is voor laptopgebruikers.

Juli versie is momenteel aan het uploaden...

Locked