Internet Explorer 7

Discussion of Dutch translation of the Update Pack. Wees vrij om in het Nederlands te discussiëren!
Locked
masterdave

Internet Explorer 7

Post by masterdave » Tue Mar 20, 2007 8:30 am

Ik heb hier toch problemen mee wil ik dit fatsoenlijk unattended willen laten verlopen via onze RIS server.

Ik gebruik Nlite 1.4.0 om de images te maken, hier heb ik de ie7 addon voor gebruikt, dit gaat goed met installeren, maar eenmaal als de machine is geinstalleerd en bij het inlogscherm is gekomen, logt een leerling hier bijvoorbeeld in, en krijgt hij ie7 gewoon niet geopend, hij opent voor 1 mseconde en sluit vanzelf weer af. Log ik daarna als beheerder in en daarna weer als leerling werkt het wel. Ook de startpagina wil niet meer ingesteld worden via policy's.

Als ik het via de switchless installer doe met RunOnceEx dan werkt het allemaal wel goed, maar dit wil ik nu juist vermijden, want ik wil gewoon RIS aan kunnen zetten en weglopen en niet meer terugkomen, dus dat de pc meteen werkt zonder dat ik terug moet komen om nog een keer in te loggen. Met ie6 werkte dit wel, dus ben benieuwd of het met ie7 ook nog mogelijk is?

Volgens mij moet het kunnen, want diegene die de addon heeft gemaakt heeft het blijkbaar wel voor elkaar gekregen om de validatie eruit te krijgen. Als ik een switchless installer via svcpack gebruik dan moet ik de hele tijd inloggen op onze isa server omdat er nog geen authenticatie plaatsvind op het netwerk. Dus er mag geen validatie plaatsvinden, althans, niet via het internet.

Daimao

Post by Daimao » Wed Mar 21, 2007 2:47 am

er vindt altijd validatie plaats

masterdave

Post by masterdave » Wed Mar 21, 2007 4:04 am

Daimao wrote:er vindt altijd validatie plaats
Hoe gebeurd dat dan met de ie7 addon? Want daar gaat het wel goed en hoeft ie niet het internet op, anders zou de ISA server gaan zeuren, want als system account kom je gewoonweg het internet niet op hier.

MEULC

Post by MEULC » Wed Mar 21, 2007 6:12 am

IE7 Addon heeft geen validatie nodig omdat dit niet via een Setup werkt.
Alle IE6 bestanden zijn overschreven door die van IE7. IE7 is dus volledig geintegreerd in de Windows CD.
Als je via runonceex gaat, dan voer je wel gewoon de setup uit, en gaat hij eerst valideren.

MEULC

Post by MEULC » Mon Apr 02, 2007 4:47 am

Er is een nieuwe IE7 Addon klaar. Maar ik weet niet of dat je probleem zal oplossen.
Waarschijnlijk moet de eerste logon gebeuren met een Administrator Account, omdat hij dan nog wat dingen gaat initialiseren.

spidercop

Post by spidercop » Mon Apr 02, 2007 7:16 am

kan je toch pc de eerste maal auto laten aanmelden op admin account en daarna met runonce de andere acounts laten maken en laten rebooten dan heeft pc toch op admin acount anngelogd geweest en moet toch alles werken admin autologon 1 maal

masterdave

Post by masterdave » Thu Apr 05, 2007 2:48 am

MEULC wrote:Er is een nieuwe IE7 Addon klaar. Maar ik weet niet of dat je probleem zal oplossen.
Waarschijnlijk moet de eerste logon gebeuren met een Administrator Account, omdat hij dan nog wat dingen gaat initialiseren.
Bedankt voor de reactie, ik ga um nu uitproberen, maar ik denk dat je gelijk hebt dat IE7 onmogelijk correct te installeren is zonder admin in te loggen.

Locked