XP Post-SP3 Updatepack 05.2008

Discussion of Dutch translation of the Update Pack. Wees vrij om in het Nederlands te discussiëren!
gryffin53

Post by gryffin53 » Thu May 15, 2008 6:21 pm

janpower wrote:moet ik die laten staan of kan ik die ook weghalen voor het branden van de iso
Deze files maken helemaal niks uit. Het zijn enkel de ini's van nlite zelf met al je instellingen die je gemaakt hebt tijdens die sessie van nlite. Deze bestanden zijn vooral handig als je niet iedere keer alles wilt aanvinken van wat je op veranderd wilt zien. Ik hoop dat dit een voldoende antwoord is op je vraag..

Babyboy

Post by Babyboy » Fri May 16, 2008 3:49 am

Oeps..ik loop al weer wat achter...

Maar alles getest en het werkt super..Bedankt daarvoor HJW

Maar toch weer een vraag.
In Sp2 update pakket zatten de HDaudio updates verwerkt.
Dus hoefde dat in/met de driverpacks niet nog eens te gebeuren.
Om dat te voorkomen heb je je pakket herkenbaar laten worden in driverpackbase.
Wat natuurlijk perfect was.....

maar nu in Sp3 ben je nog steeds herkenbaar en zitten die audio files/updates er niet meer in,
En ik weet niet zeker of dat essentieel updates waren of dat je die als extra erbij plaatste.
en dus wordt dit (Updated \I386\svcpack.inf file to support KB888111 and KB921401.) niet gedaan.

Heeft Sp3 die files/updates misschien ook in het pakket zitten???
En heeft dan misschien iemand al problemen gehad met de audio(Als je driverpacks gebruikt dan he)
Ik kan het zelf ook wel proberen (op mijn super PC) maar die loopt nog mooi.
en ik heb nu even geen tijd om dat allemaal te proberen op die pc,
want die wordt teveel gebruikt op dit moment.

Groetje mij.
Image

mike1200

Post by mike1200 » Sat May 17, 2008 5:30 am

FF een vraagje van een leek.

Ik wilde net bij mijn buurman office 2007 inst. Hij heeft xp pro Maar ik kreeg de melding dat windows geupdate moest worden. Volgens mij zag ik dat hij alleen sp1 erin heeft staan. En via microsoft gaat het updaten niet via een andere melding

Kan ik deze sp3 bij hem inst en hoe?

En kan ik daarna dan office 2007 erop zetten bij hem

alvast bedankt.

gr Mike

Kees030

Post by Kees030 » Sat May 17, 2008 6:02 am

SP3 downloaden

http://download.microsoft.com/download/ ... 86-NLD.exe

en erop dubbelklikken

HJW
XPu Master

Post by HJW » Sat May 17, 2008 7:54 am

Kees030 wrote:SP3 downloaden

http://download.microsoft.com/download/ ... 86-NLD.exe

en erop dubbelklikken
gegege :lol:

Cosa

Post by Cosa » Sat May 17, 2008 8:57 am

Hey

Ik heb even screenshots gemaakt want weet niet of ik iets verkeerd doe of niet want krijg elke keer een melding waar hier niet over gesproken word dus weet niet wat ik juist moet nemen.

Ik denk dat ik alles correct doe maar toch lukt het me niet en vroeger lukte het altijd zonder enige moeite.

Instellingen bij MAIN:
Image

Instellingen bij Advanced:
Image

Melding:
Image

Krijgen jullie dat kadertje ook, en wat moet ik hier doen? Als ik ja of nee kies vraagt die voor de SP3 .exe aan te duiden waar die is via zo windows kadertje om de .exe te openen, maar staat niet op de pc. Dus druk dan annuleren en krijg dan volgende melding: The service pack level of the source is the same as it was before integration began. Make sure you have the proper access rights to the folder you're attempting to slipstream to.

Heb nog een vraagje: heb een laptop en kan die niet formateren met de windows xp cd wegens iets met de sata drivers heb ik al horen zeggen maar hoe slip stream ik sata drivers mee in de cd en met welk programma? Waar zie ik welke stat drivers ik juist heb zodat ik eens de laatste nieuwe kan downloaden want heb de originele driver cd al even.

Hoop dat iemand me snel kan helpen zodat ik de cd kan slipstreamen en eindelijk formateren want het is nodig.

Dank bij voorbaat.

Mvg
Cosa

gryffin53

Post by gryffin53 » Sat May 17, 2008 11:07 am

Hoe ik het altijd doe: ik kopieer de gehele inhoud van mijn SP2 cd naar de harde schijf. Deze locatie in eerste vak aanduiden.
Dan laat ik de destination directory open in het volgende vak. En slipstream ik eerst ALLEEN service pack 3 via 'file'. Bij de melding klik je op JA.
Als dit gedaan is start je opnieuw RVMi op en bouw je verder op je nieuwe SP3 source. Hier doe je de rest zoals normaal met de gewone updatepacks/addons (incl de advanced instellingen en de optimize files die je al had). Ook hier laat ik weer het tweede vak open.
Van drivers ken ik zo goed als niets en zal dus iemand anders je moeten helpen.

Cosa

Post by Cosa » Sat May 17, 2008 1:49 pm

gryffin53 wrote:Hoe ik het altijd doe: ik kopieer de gehele inhoud van mijn SP2 cd naar de harde schijf. Deze locatie in eerste vak aanduiden.
Dan laat ik de destination directory open in het volgende vak. En slipstream ik eerst ALLEEN service pack 3 via 'file'. Bij de melding klik je op JA.
Als dit gedaan is start je opnieuw RVMi op en bouw je verder op je nieuwe SP3 source. Hier doe je de rest zoals normaal met de gewone updatepacks/addons (incl de advanced instellingen en de optimize files die je al had). Ook hier laat ik weer het tweede vak open.
Van drivers ken ik zo goed als niets en zal dus iemand anders je moeten helpen.
Ga dat nu zo eens proberen, heb enkel nog een vraagje i.v.m. de advanced en optimize files:

Doe je dat ook al bij de eerste slipstream als je enkel SP3 toevoegd of stel je daar niks in en enkel achteraf als je updatepacks en addons toevoegd?

Alvast bedankt gryffin53 voor de goede info en hoop dat iemand me kan helpen met driver geval want kan nu geen windows xp op men laptop installeren blijkbaar door die ontbrekende SATA drivers.

Mvg
Cosa

Ghost

Post by Ghost » Sat May 17, 2008 1:56 pm

Cosa wrote:
gryffin53 wrote:
Alvast bedankt gryffin53 voor de goede info en hoop dat iemand me kan helpen met driver geval want kan nu geen windows xp op men laptop installeren blijkbaar door die ontbrekende SATA drivers.

Mvg
Cosa
http://dl3621.simplecdn.com/autocdn/dri ... SE_805.exe

http://dl3621.simplecdn.com/autocdn/dri ... -32_804.7z

Run the DPs_BASE application in C:\CDImages\DriversPack\
Select your language and click apply then click next twice

5.1 Select location of platform
Click the browse button and set the loaction of the platform as C:\CDImages\XPCD\ you will know if
it is right as it will tell you in the location section what Operating System it is

5.2 Select the DriverPacks to slipstream
Select DriverPack MassStorage and tick the DriverPack MassStorage text mode and click next (>)

5.3 Slipstream Method
Select method 1 click next

5.4 Choose the methods to start the finisher
Select GUIRunOnce click next

5.5 KTD
Select Enable KTD for ALL slipstremaed DriverPacks
and also select default under KTD cache location

click next

5.6 QuickStream Cache
select Enable QuickStream Cache

Keep clicking next until you get to UdpateChecker. Make sure that the driverpack is up to date and then click next.
Then at the final page click slipstream this process will take aroudn 30secs-3mins depending on your notebook and what your running in the background (one time it took 1min 30 sec and another time it took 33 secs )

Let op:
Kies de Driver Pack Massstorage TEXT mode !
Werkt i.p.v. de F6 methode voor Sata install.
Last edited by Ghost on Sat May 17, 2008 2:01 pm, edited 1 time in total.

Cosa

Post by Cosa » Sat May 17, 2008 2:01 pm

Hey gryffin53,

Heb alles gedaan zoals in u uitleg, kreeg een kadertje dat vroeg welke i386 map ik wou slipstreamen dan heb ik de map gekozen waar ik men gehele inhoud van men SP2 cd heb gezet daar zou die dan alles opslaan veronderstel ik.

Dan klikte ik ook JA bij de melding maar dan kreeg ik volgende melding:

Image

Weet niet wat ik daar dan moet doen want heb geen: ServicePack (*SP*.exe) zoals er dan gevraagt wordt om te openen.

Dank bij voorbaat.

Mvg
Cosa

Cosa

Post by Cosa » Sat May 17, 2008 2:26 pm

Ghost wrote:
Cosa wrote:
gryffin53 wrote:

Mvg
Cosa
http://dl3621.simplecdn.com/autocdn/dri ... SE_805.exe

http://dl3621.simplecdn.com/autocdn/dri ... -32_804.7z

Run the DPs_BASE application in C:\CDImages\DriversPack\
Select your language and click apply then click next twice

5.1 Select location of platform
Click the browse button and set the loaction of the platform as C:\CDImages\XPCD\ you will know if
it is right as it will tell you in the location section what Operating System it is

5.2 Select the DriverPacks to slipstream
Select DriverPack MassStorage and tick the DriverPack MassStorage text mode and click next (>)

5.3 Slipstream Method
Select method 1 click next

5.4 Choose the methods to start the finisher
Select GUIRunOnce click next

5.5 KTD
Select Enable KTD for ALL slipstremaed DriverPacks
and also select default under KTD cache location

click next

5.6 QuickStream Cache
select Enable QuickStream Cache

Keep clicking next until you get to UdpateChecker. Make sure that the driverpack is up to date and then click next.
Then at the final page click slipstream this process will take aroudn 30secs-3mins depending on your notebook and what your running in the background (one time it took 1min 30 sec and another time it took 33 secs )

Let op:
Kies de Driver Pack Massstorage TEXT mode !
Werkt i.p.v. de F6 methode voor Sata install.
Hi Ghost,

Everything is working fine, thanks for the very good explanation.

Now i only wait untill somebody helps to fix the SP3 problem so i can test it on my notebook, the XP SP3 cd with SATA drivers.

Thanks for the great help.

Sincerely
Cosa

Scorpy

Post by Scorpy » Sat May 17, 2008 5:35 pm

Hoi Cosa

Volgens mij en als iemand dit kan bevestigen is jou probleem met de service pack 3 heel envoudig.

volgens mij haal jij 2 dingen door elkaar 1 je hebt een sp2 cd en daar wil jij een sp3 van maken maar je haalt sp3 en de sp3 update pack door elkaar.

Sp3 haal je bij micros.... en sp3 update pack die kan je hier vinden.
voor dat je sp3 update pack toevoegt moet je wel een sp3 cd hebben .

De sp3 slipstream je net als de sp2 succes,

Groeten Scorpy

Cosa

Post by Cosa » Sat May 17, 2008 5:51 pm

Scorpy wrote:Hoi Cosa

Volgens mij en als iemand dit kan bevestigen is jou probleem met de service pack 3 heel envoudig.

volgens mij haal jij 2 dingen door elkaar 1 je hebt een sp2 cd en daar wil jij een sp3 van maken maar je haalt sp3 en de sp3 update pack door elkaar.

Groeten Scorpy
Hey Scorpy,

Ben blij dat er hier nog mensen zijn met hersen die direct het probleem begrijpen en er een oplossing voor geven.

Bedankt voor de uitleg snap het nu, wat ik moet doen.

Sorry voor het ongemaak hier.

Mvg
Cosa

gryffin53

Post by gryffin53 » Sat May 17, 2008 5:57 pm

Scorpy wrote:Hoi Cosa

Groeten Scorpy
Zoals scorpy al zegt: deze post sp3 update pack heeft eerst service pack 3 (+- 300mb) nodig alvorens je de updates kan integreren. Deze kan je hier vinden: http://www.microsoft.com/downloads/than ... layLang=nl
Hierna kan je mijn vorige post verderzetten. De optimize files en het advanced tabblad zijn enkel voor de updatepacks en is dus niet van toepassing op het slipstreamen van een service pack.

-edit- als er meerdere mensen zijn die niet weten hoe ze van hun SP2 source cd naar een post SP3 geintegreerde iso moeten gaan, wil ik wel een kleine tutorial maken..

JeMoeder

Post by JeMoeder » Sun May 18, 2008 3:38 am

Tutorials genoeg te vinden op het grote internot, zoals deze: http://www.theeldergeek.com/slipstreame ... _final.htm

gryffin53

Post by gryffin53 » Sun May 18, 2008 5:00 am

JeMoeder wrote:Tutorials genoeg te vinden op het grote internot, zoals deze: http://www.theeldergeek.com/slipstreame ... _final.htm
Het is ook maar een voorstel.. Sommige mensen worstelen liever niet met het command window en klikken liever een paar keer in de RVMi interface.

bartgrefte

Post by bartgrefte » Sun May 18, 2008 5:05 am

Thanks!
Straks eens slipstreamen dat spul. Ben 't wachten op .net/directx/malicioussoftwaretool (via GuiRunOnce) beetje zat :P

Heb alleen ff 2 vraagjes.

Die .net addon, is die er ook voor XP x64 SP2?

En,

Microsoft Update 7.0.6000.381
Windows Update 7.0.6000.381

Wat zijn dat? Die activeX updates voor als je (voor het eerst) naar windows/MS update gaat? Zo jah, heb je die van MS catalog ook?

edit: damn. Na slipstreamen met nlite en installeren in vmware blijkt IE niet (meer) aanwezig te zijn in startemenu evenals WMP11...
Edit2: .net en IE zijn nu geslipstreamed en werken, al weet ik het van .net niet zeker maar die staat niet bij windows update.
Nu eens die 1e updatepack (weer) proberen.

Valt me trouwens iets op, de installatie blijft een tijdje bij "onderdelen in register opslaan" zitten, de 13min duren daar langer dan normaal :?
Dat voortgangsbalkje zit dan op +- 50%.
En zag daar ook iets van "extracting..." Is dat die .net?
Last edited by bartgrefte on Sun May 18, 2008 7:59 am, edited 6 times in total.

JeMoeder

Post by JeMoeder » Sun May 18, 2008 5:08 am

@ gryffin53: Ik dacht dat je zo'n soort van tutorial wilde maken, wilde je wat werk besparen, ik heb je niet goed begrepen, sorry. :oops:

bartgrefte

Post by bartgrefte » Sun May 18, 2008 8:07 am

bartgrefte wrote:Thanks!
Straks eens slipstreamen dat spul. Ben 't wachten op .net/directx/malicioussoftwaretool (via GuiRunOnce) beetje zat :P

tekst
Hmm, het lijkt nu gelukt.

Maar euh, nu zie ik geen "windows update" meer staan in het startmenu maar "microsoft update" :?

gryffin53

Post by gryffin53 » Sun May 18, 2008 8:50 am

bartgrefte wrote:Valt me trouwens iets op, de installatie blijft een tijdje bij "onderdelen in register opslaan" zitten, de 13min duren daar langer dan normaal :?
Inderdaad, op dit tijdstip (T13) wordt de .net geinstalleerd.

bartgrefte

Post by bartgrefte » Sun May 18, 2008 9:14 am

Ok.

Wil nu trouwens een bugje/outdated file melden.
In de 1e updatepack staat "Windows Update 7.0.6000.381", dit lijkt mij de invoegtoepassing van MS Catalog alleen krijg ik nu de melding dat deze (Windows Update v7) invoegtoepassing nog geinstalleerd moet worden.

Dus of die file uit 't pack is veroudert of er is iets misgegaan met het slipstreamen...

MS Update werkt wel gewoon meteen, gaat alleen om MS Catalog.

O jah, nog iets, waarom linkt die MSCatalog link uit het startmenu eigenlijk naar MS Marketplace? Lijkt mij foutje...

En nog iets, (ik blijf bezig :P ), de CAPICOM update @ MS Update, is dat belangrijk?

HJW
XPu Master

Post by HJW » Sun May 18, 2008 3:24 pm

Die .net addon, is die er ook voor XP x64 SP2?
Jah er is een switchless installer van .NET 2.0 SP1 Engels, deze heb ik geplaatst op MSFN in het X64 up2date topic link
.NET 3.0 SP1 heb ik destijds nog geprobeerd - maar er was iets waardoor het niet goed lukte dus deze installeer ikzelf altijd bij de 1ste login..
Microsoft Update 7.0.6000.381
Windows Update 7.0.6000.381

Wat zijn dat? Die activeX updates voor als je (voor het eerst) naar windows/MS update gaat? Zo jah, heb je die van MS catalog ook?
Ja, en ja ;)
Valt me trouwens iets op, de installatie blijft een tijdje bij "onderdelen in register opslaan" zitten, de 13min duren daar langer dan normaal Confused
Ja. T-13 worden alle applicaties van svcpack en cmdlines geinstalleerd. Dus hoe meer addons op dit punt geinstalleerd worden, hoe langer het duurt.
Maar euh, nu zie ik geen "windows update" meer staan in het startmenu maar "microsoft update" Confused
Correct, Microsoft Update biedt meer mogelijkheden dan Windows Update dus verwijderd het updatepack deze snelkoppeling automatisch en wordt er een snelkoppeling gemaakt voor Microsoft Update.
de CAPICOM update @ MS Update, is dat belangrijk?
Belangrijk, belangrijk, tsja eigenlijk geen idee. Maar ik houd er altijd wel van als alles is geinstalleerd. CAPICOM laat ik installeren met Office.

In de 1e updatepack staat "Windows Update 7.0.6000.381", dit lijkt mij de invoegtoepassing van MS Catalog alleen krijg ik nu de melding dat deze (Windows Update v7) invoegtoepassing nog geinstalleerd moet worden.
Windows Update is wel up-to-date, maar waarschijnlijk het MS Catalog DLL-tje niet :P zal er even naar kijken - bedankt voor de melding :)
O jah, nog iets, waarom linkt die MSCatalog link uit het startmenu eigenlijk naar MS Marketplace? Lijkt mij foutje...
Hier worden geen wijzigingen aangebracht dus waarschijnlijk heeft microsoft zelf dit veranderd.

----------------------------------------------------------------------------
Thanks voor al je feedback :) Daar worden we allemaal tenminste wijzer van :)

HJW

bartgrefte

Post by bartgrefte » Sun May 18, 2008 4:00 pm

HJW wrote: Jah er is een switchless installer van .NET 2.0 SP1 Engels, deze heb ik geplaatst op MSFN in het X64 up2date topic link
.NET 3.0 SP1 heb ik destijds nog geprobeerd - maar er was iets waardoor het niet goed lukte dus deze installeer ikzelf altijd bij de 1ste login..
Euh, die site heb ik al geraadpleegd tijdje terug. Maar bedoelde eigenlijk of het hele .NET gebeuren als addon toegevoegd kan worden zoals bij deze. Nu laat ik gewoon de meest recente (3.5) installeren mbv een CMD en de /Passive /NoRestart switches.
Ja, en ja ;)
Ja. T-13 worden alle applicaties van svcpack en cmdlines geinstalleerd. Dus hoe meer addons op dit punt geinstalleerd worden, hoe langer het duurt.
Correct, Microsoft Update biedt meer mogelijkheden dan Windows Update dus verwijderd het updatepack deze snelkoppeling automatisch en wordt er een snelkoppeling gemaakt voor Microsoft Update.
Okeej!
Belangrijk, belangrijk, tsja eigenlijk geen idee. Maar ik houd er altijd wel van als alles is geinstalleerd. CAPICOM laat ik installeren met Office.
Die voeg ik dan maar ff toe aan de Install.cmd die ik laat starten mbv GuiRunOnce
Windows Update is wel up-to-date, maar waarschijnlijk het MS Catalog DLL-tje niet :P zal er even naar kijken - bedankt voor de melding :)
Graag gedaan ;)
Geef je een gil wanneer 't duidelijk is waardoor ik 'm nog moet installeren?
Hier worden geen wijzigingen aangebracht dus waarschijnlijk heeft microsoft zelf dit veranderd.
hmm
----------------------------------------------------------------------------
Thanks voor al je feedback :) Daar worden we allemaal tenminste wijzer van :)

HJW
Graag gedaan hoor :D
Moet wat te doen hebben met de vele vrije tijd die ik heb :P

julian_h

Post by julian_h » Tue May 20, 2008 4:28 am

thx Sabhazi en walibie voor de duidelijkheid.

Het werkt bij mij allemaal super!

Ik ben alsvolgt te werk gegaan:

1. XP SP2 cd'tje gekopierd naar een nieuwe map: D:\XPCD
2. WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe gekopierd naar D:\ en hernoemd naar SP3.EXE
3. start, uitvoeren

Code: Select all

D:\SP3 -s:D:\XPCD
<enter>
4. in RyanVM Integrator map, update pack, en addons geselecteerd, en Optimize Systemfiles aangevinkt. Daarna Integrate.
5. Met nlite drivers geintegreerd.
6. mappen en bestanden verwijderd:

Code: Select all

autorun.inf
bootfont.bin
leesmij.html
setup.exe
setupxp.html 
DOCS
SUPPORT
VALUEADD
cmpnents
I386\WIN9XMIG\
I386\WIN9XUPG\
I386\WINNTUPG\
I386\LANG\
I386\DRW\
I386\COMPDATA\
7. met RyanVM Integrator een ISO gemaakt met standaard instellingen.

WERKT PERFECT!!

Heb met deze methode een CD van 488 MB, ruimte genoeg voor eventuele addons.
In mijn cd zitten de "kleine" .NET addon, de IE7 addon, en een cursors addon van winsert.

WERKT PERFECT!!

alleen 1 vraagje, maakt het verschil als je stap 4 en 5 omwisseld?
Dus drivers integreren voordat je de updatepacks integreert?
Deze vraag omdat ik me afvraag of de RyanVM Integrator er nog wat mee doet als je Optimize Systemfiles aanvinkt.

De groeten! En nogmaals THX HJW

Pp

Post by Pp » Tue May 20, 2008 7:50 am

RyanVM integrator v 1.5.3 ziet sp3 niet.

wat doe ik fout of doe ik juist niet, wie heeft raad voor mij

muiz
Moderator

Post by muiz » Tue May 20, 2008 9:37 am

1.5.3 ziet sp3 prima ;)

Pp

Post by Pp » Tue May 20, 2008 10:27 am

muiz wrote:1.5.3 ziet sp3 prima ;)
ik zou niet weten wat ik dan fout doe want nlite ziet hem gelijk en ryanvm niet,
alles al een keer opnieuw gedownload.

HJW
XPu Master

Post by HJW » Tue May 20, 2008 10:29 am

Verkeerde slipstream ;)

Pp

Post by Pp » Tue May 20, 2008 10:31 am

HJW wrote:Verkeerde slipstream ;)
ik denk het want hij heeft hem gevonden :lol:

doopey

Post by doopey » Wed May 21, 2008 8:53 am

Hey hey,

Goed dat er nog steeds nieuwe update packs uitkomen mijn laatste geslipstreamde XP pro sp 2 was uit december en nu sp3 uit is ga ik deze natuurlijk ook ff slipstreamen voor mijn laptop.

ik heb alleen een paar vragen:

ik kan niet op windows media player 11 addon klikken/downloaden op de eerste pagina. nu ben ik op onderzoek uitgegaan maar is die WMP 11 dan deze? http://vistapacks.siginetsoftware.com/f ... .6_BASE.7z <--?

deze 2e vraag is ik ga hem dus slipstreame met ryanvm op mijn laptop met windows vista erop en ik was benieuwd of dat 100% werkt omdat het een andere OS is dan XP.

en de laatste vraag is ik wil die nieuwe geslipstreamde XP sp3 op mijn laptop instaleren waar nu vista home premium opzit maar hoe moet ik dat doen dan want volgens mij laat die geen oudere OS op een bestaande nieuwe instalere?

Ik hoop op een antwoord en alvast bedankt :)

Groetjes Doopey,

gryffin53

Post by gryffin53 » Wed May 21, 2008 10:23 am

doopey wrote:ik kan niet op windows media player 11 addon klikken/downloaden op de eerste pagina.
Dit komt omdat WMP11 al geintegreerd is in de gewone updatepack. IE7 zit hier dan weer niet in net zoals de .net packs en moet je dus apart downloaden.
doopey wrote:deze 2e vraag is ik ga hem dus slipstreame met ryanvm op mijn laptop met windows vista erop en ik was benieuwd of dat 100% werkt omdat het een andere OS is dan XP.
Vanaf versie 1.5 van RVMi kan je je WinXP cdtjes maken op een vista-machine.
doopey wrote:en de laatste vraag is ik wil die nieuwe geslipstreamde XP sp3 op mijn laptop instaleren waar nu vista home premium opzit maar hoe moet ik dat doen dan want volgens mij laat die geen oudere OS op een bestaande nieuwe instalere?
Als je na het slipstreamen met RVMi een iso aanmaakt via de 'make ISO' tab, kan je de cd gewoon booten bij het opstarten van de pc en zal deze dus WinXP installeren. Zorg dan wel dat in de boot sequence van je laptop de cd-drive als eerste staat.

doopey

Post by doopey » Wed May 21, 2008 11:11 am

Okey top dankjewel nu nog een laatste vraag dan.

Ik brande het eerst altijd op opstartbare cd bij Nero Burning Rom aangezien ik die niet meer heb en ik geen zin heb om nu nog 200mb te downloaden en nog een uur te wachten voordat dat geinstaleerd is.

maar nu wou ik dus die ISO maken (wat jij zei) alleen bij de Iso tab bij Ryanvm maakt die geen bestand aan? :S iemand een uitleg want op hun site/forum zie ik zelf niks.

Groetjes Xander ;)

gryffin53

Post by gryffin53 » Wed May 21, 2008 11:40 am

Dus: ga naar de make ISO tab en duid in het eerste vak de locatie aan waar je je map hebt staan
met de geintegreerde packs (het eindproduct van de integratie). bvb C:\WINXPSP3
Hierna duid je in het volgende vak aan waar je de iso wilt opslaan. bvb C:\WINXPSP3.iso
In het volgende vak een label van hoe je cd moet heten: bvb WINXPSP3
Duw op de knop MAKE en wacht tot het proces klaar is (kan een paar minuten duren).

PoloDude

Post by PoloDude » Thu May 22, 2008 9:14 am

Ik ga ervan uit dat dit weer een fantatische release is maar ik ondervind spijtig genoeg problemen :(
SP3 slipstreamen is geen probleem, het pas echter als ik de update-pack (met of zonder IE7 addon) integreer dat ik merk bij de eerste keer dat deze opstart dat er iets verkeerd is, het is nl. zo dat in de startmenu email en internet niet staan ingesteld (IE en Outlook Express normaal) en er een groot deel van de startmenu gewoon ontbreekt.
Heb al verschillende senario's geprobeerd maar niets lijkt te helpen, zodra ik iets integreer gaat het verkeerd :( enig idee wat ik verkeerd doe?
Waterpoloplayers do it always 4 time 7 minutes ^^

HJW
XPu Master

Post by HJW » Thu May 22, 2008 9:19 am

Known Issues
- File copy error napclientprov.mof & napclientschema.mof This is a SP3 issue (not related to the updatepack).
RVMintegrator users please use addon from link.
nLite users please re-download nLite 1.4.5 (silent update).

WMI-service fails > IE en WMP niet correct geinstalleerd.

Sabhazi

Post by Sabhazi » Fri May 23, 2008 5:21 pm

PoloDude wrote:Ik ga ervan uit dat dit weer een fantatische release is maar ik ondervind spijtig genoeg problemen :(
SP3 slipstreamen is geen probleem, het pas echter als ik de update-pack (met of zonder IE7 addon) integreer dat ik merk bij de eerste keer dat deze opstart dat er iets verkeerd is, het is nl. zo dat in de startmenu email en internet niet staan ingesteld (IE en Outlook Express normaal) en er een groot deel van de startmenu gewoon ontbreekt.
Heb al verschillende senario's geprobeerd maar niets lijkt te helpen, zodra ik iets integreer gaat het verkeerd :( enig idee wat ik verkeerd doe?
Je moet even IE7 addon van HJW opnieuw downloaden. slipstream eerst zelf sp3. Daarna met de integrator de andere zaken. Hier werkt het perfect. Ik had deze problemen ook met de oude ie7. Die was namelijk geschikt voor sp2 en niet voor sp3

Karrashin

Post by Karrashin » Fri May 23, 2008 6:33 pm

Hallo allemaal,

Ik ben werkelijk ten einde raad met die Service Pack 3..

Ik heb met de nieuwste nLite SP3 geslipstreamed op mijn Win XP SP2 cd. Allemaal prima.
Dan voeg ik de update packs van dit topic er allemaal bij (de grote .Net) + de nieuwste vista codecs pack. Enkel kleine tweaks via nlite en ik ging installeren.

Alles verliep mooi, tot ik IE7 opstartte.. Dit lukte wel, maar van zodra ik "www.nvidia.com" ingaf in de browser, gaf deze een error en stopte IE7 met werken. Bepaalde website's werkten, de meesten niet..
Internet Opties => Extra: Daar loopt die gewoon op vast..
Help => Over Internet Explorer: geeft ie een wit scherm

Ik heb geprobeerd IE7 opnieuw te installeren (apart gedownload van microsoft.com), maar deze raakt dus niet geinstalleerd.

Ik dacht dat het aan het update pack lag, hoewel ik nergens beklag zag staan wat ik al raar vond..
Dus heb vanaf een clean xp cd, SP3 geslipstreamed, zonder enige toevoegingen (via de ryan integrator)

Installatie lukt allemaal weer netjes, tot ik die IE7 weer ga installeren.. Dezelfde fout als voorheen bij de installatie.. Hij raakt gewoonweg niet geinstalleerd :s

Iemand enig idee wat hier het probleem zou kunnen zijn?

Groetjes,
Karrashin

EDIT:
Ik las de post hierboven het volgende "Ik had deze problemen ook met de oude ie7. Die was namelijk geschikt voor sp2 en niet voor sp3"

De IE7 install die ik heb gebruikt heb ik eind 2007 gedownload van microsoft.com
Ik heb opnieuw gekeken naar de grootte van het bestand dat nu te downloaden is op microsoft.com, maar deze zijn even groot dus ik weet niet of het wat gaat helpen?
En dan blijven er nog steeds die rare fouten die krijg bij de update pack versies... (tenzij nLite voor al die problemen zorgt??)

=> Morgenvroeg probeer ik de IE7 van de microsoft site opnieuw te downloaden (Telenet heeft me nog steeds op smallband staan... hoewel ik al 40min terug op broadband zou moeten staan...), hoewel ik betwijfel of het hiermee wel gaat lukken..

EDIT2:
Ik heb dus de nieuwe setup file gedownload, welke blijkbaar prima werkt! Dus dat probleem is opgelost, maar ik krijg nog altijd die rare fouten bij het integreren van de IE7addon file uit dit topic..

HJW
XPu Master

Post by HJW » Sun May 25, 2008 2:29 pm

Karrashin wrote:Hallo allemaal,

Ik ben werkelijk ten einde raad met die Service Pack 3..

Ik heb met de nieuwste nLite SP3 geslipstreamed op mijn Win XP SP2 cd. Allemaal prima.
Dan voeg ik de update packs van dit topic er allemaal bij (de grote .Net) + de nieuwste vista codecs pack. Enkel kleine tweaks via nlite en ik ging installeren.

Alles verliep mooi, tot ik IE7 opstartte.. Dit lukte wel, maar van zodra ik "www.nvidia.com" ingaf in de browser, gaf deze een error en stopte IE7 met werken. Bepaalde website's werkten, de meesten niet..
Internet Opties => Extra: Daar loopt die gewoon op vast..
Help => Over Internet Explorer: geeft ie een wit scherm

Ik heb geprobeerd IE7 opnieuw te installeren (apart gedownload van microsoft.com), maar deze raakt dus niet geinstalleerd.

Ik dacht dat het aan het update pack lag, hoewel ik nergens beklag zag staan wat ik al raar vond..
Dus heb vanaf een clean xp cd, SP3 geslipstreamed, zonder enige toevoegingen (via de ryan integrator)

Installatie lukt allemaal weer netjes, tot ik die IE7 weer ga installeren.. Dezelfde fout als voorheen bij de installatie.. Hij raakt gewoonweg niet geinstalleerd :s

Iemand enig idee wat hier het probleem zou kunnen zijn?

Groetjes,
Karrashin

EDIT:
Ik las de post hierboven het volgende "Ik had deze problemen ook met de oude ie7. Die was namelijk geschikt voor sp2 en niet voor sp3"

De IE7 install die ik heb gebruikt heb ik eind 2007 gedownload van microsoft.com
Ik heb opnieuw gekeken naar de grootte van het bestand dat nu te downloaden is op microsoft.com, maar deze zijn even groot dus ik weet niet of het wat gaat helpen?
En dan blijven er nog steeds die rare fouten die krijg bij de update pack versies... (tenzij nLite voor al die problemen zorgt??)

=> Morgenvroeg probeer ik de IE7 van de microsoft site opnieuw te downloaden (Telenet heeft me nog steeds op smallband staan... hoewel ik al 40min terug op broadband zou moeten staan...), hoewel ik betwijfel of het hiermee wel gaat lukken..

EDIT2:
Ik heb dus de nieuwe setup file gedownload, welke blijkbaar prima werkt! Dus dat probleem is opgelost, maar ik krijg nog altijd die rare fouten bij het integreren van de IE7addon file uit dit topic..
-Heb je destijds de WBEM Addon gebruikt ??

Verder zou ik graag meer gegevens willen hebben van je test omgeving. Welke windows versie? Home/Professional/Mediacenter OEM, Retail, VLK.

HJW

muiz
Moderator

Post by muiz » Sun May 25, 2008 4:33 pm

Werkt hier feiloos....... zeer strak pack HJW , complimenten !

Karrashin

Post by Karrashin » Sun May 25, 2008 5:41 pm

Ik slipstream altijd een windows professional versie, vanaf de orginele cd-rom. Nooit enige problemen gekend, dit is de eerste keer..
Met de nieuw gedownloadde versie van de microsoft website werkt alles perfect, maar de ie7addon jammer genoeg niet... Misschien dat dit met nLite te maken had? Want ik heb opnieuw een install versie gemaakt met de integrator -zonder ie7- en dan met nlite enkele tweaks toegepast en zo werkt alles prima, door achteraf zelf ie7 te installeren.

Nog andere gegevens nodig?

HJW
XPu Master

Post by HJW » Mon May 26, 2008 6:46 am

In principe als je de volgende procedure volgt moet alles goed gaan:

XP CD inhoud kopieren naar HDD
SP3 Slipstreamen
nLite (versie van na 10mei) gebruiken om het updatepack en IE7 addon te slipstreamen.

als het niet werkt zoals je aangeeft probeer dan RVMintegrator in combinatie met de WBEMaddonFIX om het updatepack en IE7addon te slipstreamen - graag wil ik weten of het dan wel werkt bij jou.

Daimao

Post by Daimao » Mon May 26, 2008 7:36 am

hier werkt alles perfect met nlite

HJW
XPu Master

Post by HJW » Mon May 26, 2008 8:37 am

Daimao wrote:hier werkt alles perfect met nlite
Jah of course kan alles werkend gemaakt worden met nLite maar sommige mensen voeren de procedure net weer anders (verkeerd) uit en dan krijg je dit soort dingen. Ik denk dat grotendeels de errors/fouten hieraan toe te schrijven zijn. Maarja het vinden van de oorzaak is niet zo eenvoudig..

Daimao

Post by Daimao » Mon May 26, 2008 5:35 pm

Ik wou gewoon laten weten dat met de laatste nlite versie de ie7 addon zonder probs werkt.

gryffin53

Post by gryffin53 » Wed May 28, 2008 2:52 am

Nieuwe update:

KB932823: Update voor Windows XP

jeronantropis

Post by jeronantropis » Thu May 29, 2008 7:02 pm

Kan het zijn dat er iets mis is met die uxtheme patch die in het update pack zit? Als ik een custom skin probeer te installeren (bijv. via Vista Transformation Pack) en ik herstart, staat mijn Windows in Classic layout. Als ik vervolgens dan in de beeldscherminstellingen mijn custom skin wil selecteren, krijg ik een hoop errors (ik zit niet achter mijn eigen pc, dus ik kan ze niet direct geven).

Zit de gepatchte uxtheme.dll uberhaubt wel in dit update pack? Je kan die patch bijvoorbeeld ook met nLite doen (of achteraf handmatig), dus als er echt een probleem blijkt te zijn, kan je mss dit patch uit het update pack halen?

Is er iemand die kan bevestigen of custom skins installeren bij hem lukt met enkel het update pack te gebruiken en verder niets te patchen?

HJW
XPu Master

Post by HJW » Fri May 30, 2008 2:58 am

jeronantropis wrote:Kan het zijn dat er iets mis is met die uxtheme patch die in het update pack zit? Als ik een custom skin probeer te installeren (bijv. via Vista Transformation Pack) en ik herstart, staat mijn Windows in Classic layout. Als ik vervolgens dan in de beeldscherminstellingen mijn custom skin wil selecteren, krijg ik een hoop errors (ik zit niet achter mijn eigen pc, dus ik kan ze niet direct geven).

Zit de gepatchte uxtheme.dll uberhaubt wel in dit update pack? Je kan die patch bijvoorbeeld ook met nLite doen (of achteraf handmatig), dus als er echt een probleem blijkt te zijn, kan je mss dit patch uit het update pack halen?

Is er iemand die kan bevestigen of custom skins installeren bij hem lukt met enkel het update pack te gebruiken en verder niets te patchen?
UXtheme patch zit in het updatepack. Wellicht als je nLite dit bestand ook laat patchen dat er iets fout kan gaan. Verder kan ik niet precies zeggen wat er bij jou aan de hand is.. nieuwe cd maken en opnieuw testen.

Phyxius

Post by Phyxius » Mon Jun 02, 2008 12:32 pm

Ik heb het zelfde probleem met mijn theme bij 1ste opstart.
Na het her-activeren van de Theme service is dit verholpen.

Raoul90

Post by Raoul90 » Tue Jun 03, 2008 10:47 am

gryffin53

Post by gryffin53 » Wed Jun 04, 2008 6:51 am

Als ik al een SP3 source cd (VLK) heb, moet ik dan ook nog NR_WBEM_Fix_AddOn_v1.1.7z er bij integreren of enkel nog het update pack? Of zorgt nu net NR_WBEM_Fix_AddOn_v1.1.7z ervoor dat het updatepack goed geintegreerd wordt op de SP3 cd?

Locked