Leuke skin voor Xp sp2

Forum for anything else which doesn't fit in the above forums. Site feedback, random talk, whatever, are welcome.
Post Reply
Jester

Leuke skin voor Xp sp2

Post by Jester » Sat Aug 12, 2006 8:11 am

Hoi,

Voor de mensen die het beu zijn om net als de rest van de wereld op de saaie blauwe xp skin te kijke heb ik een leuk alternatief gemaakt. Tis wel een beke donker voor de gemildelde crt monitor. Verder kan je ook best office 2003 hebben geinstaleerd voor het lettertype van de naam in het start menu. Opm. dit kan je wel verwijderen met een progie als tuneup 2006. Veel plezier ermee. (Opbouwende kritiek is altijd welkom)

http://users.skynet.be/fb069562/Filmkes ... Y.msstyles
cpu: x2 4600+ mb: asus a8v-e se geh: gskill 2-3-2-5 2x 1gb ddr 3200 graka: x800 256mb

Daimao

Post by Daimao » Sat Aug 12, 2006 3:17 pm

post erst een screenshot ;)

Jester

Post by Jester » Sat Aug 12, 2006 7:07 pm

Allé omdat get zo vriendelijk vraagt:

Image
cpu: x2 4600+ mb: asus a8v-e se geh: gskill 2-3-2-5 2x 1gb ddr 3200 graka: x800 256mb

muiz
Moderator

Post by muiz » Sun Aug 13, 2006 4:17 pm

taakbalk wel cool idd , thx

heb je er ook een .theme file van?

SolidasRock

Post by SolidasRock » Tue Aug 15, 2006 4:45 pm

@muiz2, weet niet of je er al eens geweest bent, ik heb mijn theme "Breeze" (met andere wallpaper) ook daarvandaan. Heel erg complete themes met bijv andere iconen (die van mediacenter geloof ik). Ah, kijk zelf maar.... http://www.lightstar1.com/download.php?list.4

muiz
Moderator

Post by muiz » Wed Aug 16, 2006 3:54 am

THX , maar die site opent hier niet :(

SolidasRock

Post by SolidasRock » Wed Aug 16, 2006 5:50 am

Google dan maar op lightstar1 en dan kom je wel op de goeie site terecht. (net nog gecheckt, doet het uitstekend hier :S )

Edit: net aan een willekeurige persoon in MSN gegeven en bij haar doet die site het uitstekend. Hoe dan ook, via google kom je er ook. op de lightstar site moet je maar ff browsen op free themes....

Jester

Post by Jester » Wed Aug 16, 2006 9:44 am

Hoi

Een theme file heb ik er niet van. Het voordeel van msstyles is dat het geen resources slurpt en geen speciale progies vereist. Verder wou ik vragen met welk progie je wel een theme file kan compile.

UtCollector

Post by UtCollector » Wed Aug 16, 2006 2:38 pm

muiz2 wrote:THX , maar die site opent hier niet :(
Perbeer hem eens in Firefox te openen :!: of een adere brouwser :D

SolidasRock

Post by SolidasRock » Wed Aug 16, 2006 11:10 pm

Jester wrote:Hoi

Een theme file heb ik er niet van. Het voordeel van msstyles is dat het geen resources slurpt en geen speciale progies vereist. Verder wou ik vragen met welk progie je wel een theme file kan compile.
Dat themes resources slurpt en msstyles niet vind ik dikke onzin. Hoe dan ook, zelf geen ervaring mee maar stylebuilder van TGTSoft schijnt het te kunnen? Ikzelf zou voor een doe-het-zelf-manier kiezen, ergens op MSFN stond een manier om handmatig een theme te maken wat volgens mij niet zo heel moeilijk is.

zilexa

Post by zilexa » Sat Aug 19, 2006 7:13 am

Hoo hoo, geen dingen door elkaar halen.
Een .theme file is gewoon een simpel tekstbestandje, kun je gewoon met Notepad openen!
In een themefile staat de locatie van een aantal dingen genoemd:
- een visuele stijl (het msstyle bestand)
- het kleurenschema van deze stijl
- Een bureaubladachtergrond
- welk Sound Scheme wordt gebruikt
- welke muis cursor schema wordt gebruikt.

Dit alles staat dus genoemd in het tekstbestandje. Het is dus nutteloos* om op een site waar ze "themes" (visuele stijlen dus) plaatsen ook een .theme bestand toe te voegen.

Het msstyle bestand+ bijbehorende map(pen) plaats je gewoon in de map C:\Windows\Resources\Themes en dan kan je het selecteren bij Beeldschermeigenschappen tabblad Vormgeving.
Selecteer daarna je soundschema (bijv. het Windows Vista soundscheme) en cursorschema (bijv. die van XPized) en natuurlijk een bijpassende wallpaper.
Ga daarna naar tabblad Thema's en sla het op onder een nieuwe naam (in Windows\Resources\Themes).
Klaar! En als je dat nieuwe .theme bestand opent zie je daar gewoon de locatie van je wallpaper enzo in staan.

*: Nutteloos om in elk geval deze 2 redenen:
- het .theme bestand kan verwijzen naar wallpaper/cursorscheme/soundscheme die niet op je pc staat.
- Als jij nu een bepaald soundscheme & cursorscheme & wallpaper gebruikt, en jij wil even een andere visual style, ipv bij Vormgeving deze te selecteren, gebruik jij doodleuk het .theme bestandje dat is meegeleverd. en Voila, weg wallpaper, cursorscheme, soundscheme. Deze moet je dan weer opnieuw selecteren!

BTW niet alle visual styles, msstyle bestanden en bijbehorende map(pen) bedoel ik dus, die je download kun je gebruiken in windows, zelfs niet als je de uxtheme patch heb (die je sowieso nodig heb mocht je een andere visual style dan die van Windows willen gebruiken). Deze msstyles werken alleen via StyleXP. Echt stom is dat... StyleXP vind ik 1 van de meest nutteloze dingen... een visual style selecteren kan nog simpeler bij Beeldschermeigenschappen. Maarja een aantal styles werken dus alleen maar met StyleXP... die vermijd ik meestal.

Post Reply