Post-SP2 Update Pack November 2006

Discussion of Dutch translation of the Update Pack. Wees vrij om in het Nederlands te discussiëren!
HJW
XPu Master

Post by HJW » Fri Dec 01, 2006 8:35 am

Uhm ligt het aan mij of valt de geintegreerde Windows Mediaplayer 11 niet te verwijderen van het systeem ?

ViVa

Post by ViVa » Fri Dec 01, 2006 8:44 am

Ligt het aan mij of is dat meestal zo als iets geïntegreerd/geslipstreamd wordt? :)

HJW
XPu Master

Post by HJW » Fri Dec 01, 2006 8:45 am

ViVa wrote:Ligt het aan mij of is dat meestal zo als iets geïntegreerd/geslipstreamd wordt? :)
ja srry :lol: maar t punt is dus dat ie nummers toevoegd aan huidige afspeellijst maar ik wil graag ook dat deze meteen worden afgespeelt ongeacht wat die mediaplayer aan het doen was... ik heb alle opties al binnstebuite gekeerd maar krijg niet voormekaar

lucky2007

Post by lucky2007 » Fri Dec 01, 2006 8:50 am

das een kwestie van wat regeltjes in het registry, dan komt het bij software, en daar verwijder je de boel weer......

alleen heb geen idee hoe :rolleyes:

kan je wmp11 niet downloaden en dan kijken wat ie zegt als je hem eroverheen wilt instaleren?, bij veel programma's komt er dan een optie om te verwijderen :wink:

muiz
Moderator

Post by muiz » Sat Dec 02, 2006 8:36 am

Ik heb er via svcpack een Brickopack ingezet , zie hier :
http://www.ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=3685

Alleen heb ik hem zelf erin gezet en niet als addon , de mijne word met autoit geinstaleerd , omdat ik anders alles geinstaleerd krijg , en ik wil alleen de iconen en styles.

Maar ik heb dus geen last van dat de skin niet laad.
Plus ik kan nu kiezen met welk theme ik in XP wil komen , door simpelweg een SFX te maken en het theme te laten overschrijven.

Het is niet DE oplossing , maar het werkt wel ;)

edje

Post by edje » Sat Dec 02, 2006 9:59 am

TheBurner wrote:Ik ben super tevreden over de update pack op 1 ding na...

Mijn thema's zijn weg en kan ze er niet eens handmatig meer inzetten. Ook de default thema (xp blue, silver en olive) zijn niet beschikbaar. Ik krijg dan een zwart schermpje bij 'Vormgeving' onder 'Eigenschappen voor beeldscherm'
Heb dit ook. Net getest in VMware

EDIT

Wel goed, instellingen aagepast, stom van me.

btw geintegreerd met Nlite

SlimShady

Post by SlimShady » Sun Dec 03, 2006 8:40 am

1200 posts, gek, in dit Hollandsch forumpie :o
de rest heeft niet eens de helft daarvan :P

Sari

Post by Sari » Sun Dec 03, 2006 11:32 am

Super dit projekt, scheelt erg veel tijd zeg!!

Misschien nog een toevoeging van diagnotische aard;
Had een kale xp pro corporate versie met daarin handmatig sp2 geslipstream. Daarop het ik met rvmintegrator het nederlandse november_updatepack.7z geïntegreerd.

En ook ik kreeg het klassieke thema als standaard en kon ook de xp theme's niet vinden. Dit was met de first boot.

Na een herstart zonder aanpassingen waren de thema's van xp wel te selecteren alsmede het royale theme.
Overigens heb ik dit allemaal getest op vmware workstation.

Misschien dat het wat toevoegd aan de diagnostiek?? :D

Keep up the good work zou ik zeggen!! En uiteraard succes met de recovery van je HDD...

edje

Post by edje » Sun Dec 03, 2006 2:40 pm

Sari wrote: En ook ik kreeg het klassieke thema als standaard en kon ook de xp theme's niet vinden. Dit was met de first boot.

Na een herstart zonder aanpassingen waren de thema's van xp wel te selecteren alsmede het royale theme.
Overigens heb ik dit allemaal getest op vmware workstation.

Hier idem dito. Nog een keer alles geintegreerd met Nlite, nog wat kleine aanpassingen gedaan. Eerste keer kan je geen thema's selecteren, echter na een herstart waren ze er wel.

Spookstah

Post by Spookstah » Mon Dec 04, 2006 6:34 am

SeekAndFind wrote:Misschien dat het probleem in het eerste update verholpen kan worden met de volgede patch: MsOobe and Theme Fix Addon.
Gevonden op de Franse versie van Ryanvm.net/forum

http://boooggyaddons.xable.net/
Misschien dat het dan wel werkt, alleen maakt hij gebruik van een fix (KB898543) die bedoelt is voor XP versies in de volgende talen: Brazilian Portuguese, Indonesian, Hindi, Malay, or Thai.
Of dat verstandig is betwijfel ik.
En de andere update vervangt de Uxtheme.dll, te weten met versie 6.0.2900.2845, ook deze file kom ik niet met deze versie tegen in een geheel up to date XP NL.

muiz
Moderator

Post by muiz » Mon Dec 04, 2006 11:36 am

je hebt niet goed gelezen :

Code: Select all

Overview
This update resolves an issue with Windows-based systems that may prevent other software updates from installing properly. It also resolves an issue that may reduce the maximum displayable screen resolution. This issue only affects machines using one of the following languages: Brazilian Portuguese, Indonesian, Hindi, Malay, or Thai. After you install this item, you may have to restart your computer.
het gaat om dit gedeelte :

This update resolves an issue with Windows-based systems that may prevent other software updates from installing properly.

lucky2007

Post by lucky2007 » Mon Dec 04, 2006 11:39 am

muiz2 wrote:je hebt niet goed gelezen :

Overview
This update resolves an issue with Windows-based systems that may prevent other software updates from installing properly. It also resolves an issue that may reduce the maximum displayable screen resolution. This issue only affects machines using one of the following languages: Brazilian Portuguese, Indonesian, Hindi, Malay, or Thai. After you install this item, you may have to restart your computer.

This update resolves an issue with Windows-based systems that may prevent other software updates from installing properly.
met andere woorden we kunnen hem gewoon gebruiken? :lol:

muiz
Moderator

Post by muiz » Mon Dec 04, 2006 11:49 am

Dat heb ik niet gezegd , maar ik geloof niet dat het kwaad kan.

Eet het en je weet het :)

Morizzz

Post by Morizzz » Mon Dec 04, 2006 12:54 pm

Wanneer wordt November Update pack weer online gezet? :lol:

lucky2007

Post by lucky2007 » Mon Dec 04, 2006 2:03 pm

Morizzz wrote:Wanneer wordt November Update pack weer online gezet? :lol:
gewoon lekker wachten op het december pack :)

muiz
Moderator

Post by muiz » Mon Dec 04, 2006 11:54 pm

Inderdaad , en als je verder had gelezen dan de laatste post had je dat ook geweten. ;)

Spookstah

Post by Spookstah » Tue Dec 05, 2006 3:13 am

muiz2 wrote:je hebt niet goed gelezen :

Overview

Ik heb het prima gelezen, deze update lost een probleem op dat andere software updates mogenlijk die juist geinstallerd wordt.

Maar dan staat er toch echt duidelijk, dat deze patch ALLEEN bedoelt is voor systemen in de volgende talen. bla bla bla
Maw in bv de Portugese XP versie van bepaalde bestanden zit een fout, niet in de engelse of nederlandse bestanden.

Uiteraard zou het ook kunnen zijn, dat die fout er ook wel is in de nederlandse bestanden maar daar is "officieel" bij MS niks over vrijgegeven.

muiz
Moderator

Post by muiz » Tue Dec 05, 2006 9:00 am

Nee je leest niet goed,

bestaat uit 2 delen : deel 1

deel 2 :

It ALSO resolves an issue that may reduce the maximum displayable screen resolution. This issue only affects machines using one of the following languages: Brazilian Portuguese, Indonesian, Hindi, Malay, or Thai. After you install this item, you may have to restart your computer.

SeekAndFind

Post by SeekAndFind » Tue Dec 05, 2006 9:01 am

In het Engels talige update pack zitten de twee,
KB898543 en KB908536 wel

Dat is ook niet een van die talen die genoemt worden

Ook via de Duitse support site van microsoft kom ik ze gewoon tegen.

Spookstah

Post by Spookstah » Wed Dec 06, 2006 3:00 am

muiz2 wrote:Nee je leest niet goed,

bestaat uit 2 delen : deel 1

deel 2 :

It ALSO resolves an issue that may reduce the maximum displayable screen resolution. This issue only affects machines using one of the following languages: Brazilian Portuguese, Indonesian, Hindi, Malay, or Thai. After you install this item, you may have to restart your computer.
Als je het zo leest/bekijkt heb je idd gelijk, alleen dan zou je deze update ook op NL deel van support site verwachten.
Maar dat kan uiteraard nog komen.

MEULC

Post by MEULC » Wed Dec 06, 2006 12:25 pm

SeekAndFind wrote:In het Engels talige update pack zitten de twee,
KB898543 en KB908536 wel

Dat is ook niet een van die talen die genoemt worden

Ook via de Duitse support site van microsoft kom ik ze gewoon tegen.
Ik heb de NL versies hiervan. Deze zullen in de wmp addon zitten. Daarmee hoop ik dan dat het theme probleem opgelost zal zijn. Probleem blijft dat ikzelf (en nog andere gebruikers) nooit een theme probleem gehad heb, en het is dus ook moeilijk om het te testen of het nu volledig opgelost is...

Sari

Post by Sari » Wed Dec 06, 2006 1:00 pm

MEULC wrote: Ik heb de NL versies hiervan. Deze zullen in de wmp addon zitten. Daarmee hoop ik dan dat het theme probleem opgelost zal zijn. Probleem blijft dat ikzelf (en nog andere gebruikers) nooit een theme probleem gehad heb, en het is dus ook moeilijk om het te testen of het nu volledig opgelost is...

Ik wil met alle plezier testen, ik had namelijk het thema probleem ook :)

Edit: Misschien voel je meer voor de optie een versie van XP te ontvangen van 1 van de members die de "theme" problemen hebben?

lucky2007

Post by lucky2007 » Wed Dec 06, 2006 4:22 pm

Sari wrote:
MEULC wrote: Ik heb de NL versies hiervan. Deze zullen in de wmp addon zitten. Daarmee hoop ik dan dat het theme probleem opgelost zal zijn. Probleem blijft dat ikzelf (en nog andere gebruikers) nooit een theme probleem gehad heb, en het is dus ook moeilijk om het te testen of het nu volledig opgelost is...

Ik wil met alle plezier testen, ik had namelijk het thema probleem ook :)

Edit: Misschien voel je meer voor de optie een versie van XP te ontvangen van 1 van de members die de "theme" problemen hebben?
ben je bereid je pc op te stuuren naar meulc? :rolleyes:
het probleem ligt niet aan de xp installatie cd, want heb hem op meerdere pc's geinstalleerd, en het maar op 2 van de weetikveel hoeveel pc's tegengekomen ;)
dus de einigste optie zou zijn om je pc op te sturen :lol:

Sari

Post by Sari » Thu Dec 07, 2006 2:46 am

lucky2007 wrote:
ben je bereid je pc op te stuuren naar meulc? :rolleyes:
het probleem ligt niet aan de xp installatie cd, want heb hem op meerdere pc's geinstalleerd, en het maar op 2 van de weetikveel hoeveel pc's tegengekomen ;)
dus de einigste optie zou zijn om je pc op te sturen :lol:
Heheheheh! Tja, das niet echt een optie zou ik denken..
Heb dan wel pech dat het op zowel m'n desktop als laptop voorkomt :o
Maar goed, als er een andere manier is waarop ik/wij allemaal een bijdrage kunnen leveren -----> Laat maar weten zou ik zeggen

En voor de rest succes!!

Edit: Na m'n source ( XP pro SP2 ) te hebben verrrijkt met alleen het november pack kreeg ik dus bij first boot het klassieke thema en geen andere thema keuzes. bij second boot kreeg ik nog steeds het klasieke thema maar nu wel de keus uit xp en royale.
Toch heb ik daarna die versie alleen maar getweakted met nlite en toen was ineens alles normaal zoals verwacht.(in ieder geval niet de bovengenoemde problemen)
Is hier wat nuttigs uit af te leiden?

WU deed het overigens perfect ---> geen essentiele updates!! Prachtig!!

Daimao

Post by Daimao » Fri Dec 08, 2006 4:12 am

6 updates op komst dus laten we maar direct naar het december pack overgaan zouk zo zeggen.

muiz
Moderator

Post by muiz » Fri Dec 08, 2006 6:09 am

waar zie jij die , hier is er nog geen een te zien namelijk.

funnyman

Post by funnyman » Fri Dec 08, 2006 6:11 am

hoe kun je eigenlijk zien nadat je deze pack hebt geintregeerd gebrand en pc hebt geinstalleerd dat de updates erop staan?..

MEULC

Post by MEULC » Fri Dec 08, 2006 9:35 am

funnyman wrote:hoe kun je eigenlijk zien nadat je deze pack hebt geintregeerd gebrand en pc hebt geinstalleerd dat de updates erop staan?..
qfecheck.exe

muiz
Moderator

Post by muiz » Fri Dec 08, 2006 10:26 am

En als ie bij windows update geen updates meer vind , dan staan die er dus allemaal in.

HJW
XPu Master

Post by HJW » Fri Dec 08, 2006 10:44 am

MEULC wrote:
funnyman wrote:hoe kun je eigenlijk zien nadat je deze pack hebt geintregeerd gebrand en pc hebt geinstalleerd dat de updates erop staan?..
qfecheck.exe
lol - 13 Hotfixes should be reinstalled :+
Ik heb systeem geinstalleerd met november updatepack V1 (die ouwe).

December maar computer weer opnieuw installen :wink:

MEULC

Post by MEULC » Fri Dec 08, 2006 12:38 pm

HJW wrote:
MEULC wrote:
qfecheck.exe
lol - 13 Hotfixes should be reinstalled :+
Ik heb systeem geinstalleerd met november updatepack V1 (die ouwe).

December maar computer weer opnieuw installen :wink:
Je hebt wel de originele files nodig.. als je bv de patched uxtheme of tcpip.sys gebruikt, zal qfecheck rapporteren dat die hotfixes opnieuw geinstalleerd moeten worden.

SeekAndFind

Post by SeekAndFind » Fri Dec 08, 2006 12:53 pm

muiz2 wrote:

Posted: Fri Dec 08, 2006 7:09 am Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

waar zie jij die , hier is er nog geen een te zien namelijk.

Hier:
http://www.microsoft.com/technet/securi ... vance.mspx

Daimao

Post by Daimao » Fri Dec 08, 2006 4:43 pm

@muiz2 : ik heb gezegd op komst eh :D
Dinsdag ;)

SeekAndFind

Post by SeekAndFind » Fri Dec 08, 2006 6:05 pm

MEULC is dit de aangepaste versie?
En zonder activatie?

Windows Media Player 11 Dutch Addon
MD5 Hash = 9C156E1065385A07C60C69AE5EA2D08E

MEULC

Post by MEULC » Sat Dec 09, 2006 10:54 am

main updatepack en wmp11 addon (wga protected) zijn opgeladen.

Hou er rekening bij dat er in het main pack geen updates zitten voor ie6 en wmp9/10.

Zie eerste 2 post voor wat toegevoegd en verwijderd is.

SeekAndFind

Post by SeekAndFind » Sat Dec 09, 2006 12:17 pm

Bedankt MEULC

Na een CD gemaakt te hebben met deze pack's en de Windows opnieuw geinstalleerd te hebben zijn er voor mij 4 updates te downloaden.
T.w.: KB922760
En drie stuks die zijn verwijderd: KB924496, KB925486 en KB917344.

Ligt dit aan mij of hebben andere dit ook?

MEULC

Post by MEULC » Sat Dec 09, 2006 2:44 pm

Zoals ik al zei: geen updates voor IE6 in het main pack.

Als je IE7 installeert, dan zullen er geen updates meer verschijnen.

SeekAndFind

Post by SeekAndFind » Sat Dec 09, 2006 3:15 pm

Sorry MEULC

Stom van me, eerst denken en dan reageren.
Was het stomweg vergeten.

Trouwens ik had de updatepack en Addons, met de datum 8-12-2006, vandaag iets vroeger gedownload en zie net dat je vandaag alweer een update gemaakt hebt.

Dus ga ik opnieuw een installatie CD maken en opnieuw testen, maar dan wel eerst ie7 installeren.

In iedergeval bedankt voor je vele werk.

muiz
Moderator

Post by muiz » Sat Dec 09, 2006 5:00 pm

Zodra ze er alle 3 zijn gaan we het eens testen.

Weer ontzettend bedankt MEULC !!

SeekAndFind

Post by SeekAndFind » Sun Dec 10, 2006 4:45 am

Het novemberpack en addons gedownload.
Eerst met Intregator 1.4.2, maar daar kreeg foutmelding na foutmelding tijdens de installatie, zoals voldoet niet aan eisen van windows logo-test.
Kon zelf niet meer internetten, na de installatie van IE7.
Geen ionternetverbinding meer mogelijk.

Opnieuw een cd gemaakt met nLite 1.2.1, resultaat geen enkel probleem en loopt het programma prima. Geen enkele foutmelding bij het installeren.

Alles ziet er nu goed uit.

Nu wachten op het decemberpack met IE7 addon en dan we weer verder met testen.

HJW
XPu Master

Post by HJW » Sun Dec 10, 2006 5:52 am

november_updatepack.7z
framework_addon.7z
wmp11_addon.7z

Geintegreerd over mijn UA cdtje.

[winnt.sif]
[Shell]
CustomDefaultThemeFile = "%WinDir%\Resources\Themes\Vista XP.theme"

-na 1st boot die oude style weer - omdat theme service weer niet blijkt te draaien :cry: opnieuw opstarten is die service wel actief :).

-Winupdate geeft: 0 essientiele updates :D (ik heb wel handmatig IE7 geinstalleerd van tevoren)

EDIT:
na het tijdelijk uitschakelen van cmdlines.txt en verwijderen van Shell entry in winnt.sif. Blijkt na verse installatie de thema's wel meteen toegepast te zijn..... :wink:

Dit verklaard ook direct waarom sommigen er wel last van hadden en anderen weer niet...

muiz
Moderator

Post by muiz » Sun Dec 10, 2006 9:00 am

Voor de geintreseerden :

IE7 addon NL :

http://rapidshare.com/files/6888151/Pro ... L.cab.html

of

IE7 swichless installer :

http://rapidshare.com/files/6888569/IE7 ... L.exe.html

(Zijn niet van MEULC , maar van mij , om verwarring te voorkomen,
En bevatten GEEN gecrackte bestanden)
Last edited by muiz on Sun Dec 10, 2006 2:12 pm, edited 1 time in total.

MEULC

Post by MEULC » Sun Dec 10, 2006 1:15 pm

HJW wrote: [winnt.sif]
[Shell]
CustomDefaultThemeFile = "%WinDir%\Resources\Themes\Vista XP.theme"
Inderdaad. Als je een niet officieel theme integreert, zul je dit probleem blijven hebben.

@muiz
Bedankt voor de ie7 addons beschikbaar te stellen voor iedereen.

Boegie59

Post by Boegie59 » Sun Dec 10, 2006 1:23 pm

Net getest, CD met Dec update OK, CD met Dec update en addon Framework wordt dit niet geinstalleerd, foutmelding : kan niet worden geinstalleerd omdat framedyn.dll ontbreekt. Cd gemaakt met Nlite, wordt geen Framework Addon geinstalleerd, maakt ik de CD met RVM dan krijg ik bovenstaande foutmelding.

MEULC

Post by MEULC » Sun Dec 10, 2006 2:27 pm

Boegie59 wrote:Net getest, CD met Dec update OK, CD met Dec update en addon Framework wordt dit niet geinstalleerd, foutmelding : kan niet worden geinstalleerd omdat framedyn.dll ontbreekt. Cd gemaakt met Nlite, wordt geen Framework Addon geinstalleerd, maakt ik de CD met RVM dan krijg ik bovenstaande foutmelding.
I get errors involving "framedyn.dll" after integrating your SP2 update pack.
This problem is caused by a failed integration of the update pack. Try re-downloading the Update Pack CAB and starting over with a fresh XP SP2 source and see if the problem goes away.

muiz
Moderator

Post by muiz » Sun Dec 10, 2006 4:58 pm

Ik krijg andere error , net als WPI wil starten krijg ik een URLMON.DLL error.

Daimao

Post by Daimao » Sun Dec 10, 2006 6:43 pm

hier geen errors ; november pack,ie7 addon muiz,wmp11 addon,framework addon,directx addon,klite addon,java addon,winrar addon,nlite tweaks

muiz
Moderator

Post by muiz » Sun Dec 10, 2006 6:58 pm

Lag aan mn theme pack....... vals alarm dus idd , sorry

TheSickman

Post by TheSickman » Mon Dec 11, 2006 3:26 am

heel ergbedankt

werkt zonder problemen

ik gebruik

Boooggy_Aspi_Addon.cab
daemontools_408.cab
directx.cab
Foxy_Imgburn_2.0.0.0_Addon_V1.0.cab
framework1+2+3_addon.7z
Kels_CPLBonus_addon_v4.2.CAB
Multi_Siginet_Multitheme-Addonspack_1.7.cab
november_updatepack.7z
ProgramAddons_Internet_Explorer_7[1].0_NL.cab
Ricktendo_VistaRC2-ClearSidebar_XPAddOn.cab
Rikgale_XPRAID5_addon_v1.cab
RVM_MU_Addon.7z
Sicks_UserPass2_addon_v1.CAB
SysInternals_AddOn_Sick.cab
wmp11_addon.7z

muiz
Moderator

Post by muiz » Mon Dec 11, 2006 11:09 am

Werkt hier ook :

BTSbg_Addon_NL.CAB
Kels_VistaDriveIndicator_addon_v1.6.CAB
november_updatepack.7z
NR_CursorsAIO_Addon_1.6.7z
ProgramAddons+Internet+Explorer+7.0+NL.cab (muiz)
Ricktendo_VistaRC2-ClearSidebar_XPAddOn.rar
wmp11_addon.7z

Locked