Andere timestamps in ntoskrnl.exe, win32k.sys, en user32.dll

Discussion of Dutch translation of the Update Pack. Wees vrij om in het Nederlands te discussiëren!
Locked
Sjod

Andere timestamps in ntoskrnl.exe, win32k.sys, en user32.dll

Post by Sjod » Wed Oct 18, 2006 6:01 pm

Ik maak gebruik van een pakket, dat heel er nauw kijkt naar de bovengoemde bestanden. Als deze verschillen kan het pakket niet installeren.
Hierdoor kom ik erachter dat de datum's niet overeenkomen, na het draaien van een update pack. (schone sp2 install en dan windows update werkt wel)

De versienummers zijn wel hetzelfde alleen de datum's verschillen
Voor ntoskrnl.exe en user32.dll is de datum 4/23/05 en dit moet zijn 3/02/05

Ik heb al geprobeerd de files te kopieren maar dit gaat niet altijd goed ??.
Zitten er andere truuks in die deze datum's aanpassen ?

MEULC

Post by MEULC » Thu Oct 19, 2006 1:52 am

Kan je iets specifieker zijn over welk pack je het hebt? Want ik snap niet dat hij naar de datums gaat kijken... Het versienummer en buildnummer zijn van belang. De datum is enkel de datum van compilatie en kan dus verschillen, zeker als je de engelse hotfixes en nederlandse gaat vergelijken.

Sjod

Post by Sjod » Thu Oct 19, 2006 4:31 am

Ik heb het probleem met de update pack van April en van September. (Oktober moet ik nog testen).

Ik ben het met je eens dat het raar is dat er naar de timestamp wordt gekeken. Maar het rare is wel dat op een machine (meerdere) zonder update packs, de datum altijd gelijk is.

Ik zal ook eens kijken met een engelse Windows.

MEULC

Post by MEULC » Thu Oct 19, 2006 4:49 am

Een PC zonder updates zal inderdaad allemaal dezelfde timestamp hebben omdat je dan vertrekt van een originele CD. Maar eens je met updates/hotfixes begint te werken is dit een beetje anders: je hebt GDR en QFE versie van de hotifixes, je hebt de zgn private updates die niet op WU verschijnen, maar toch wel nieuwe bestandversies bevatten,... Vandaar volgens mij dat je deze problemen hebt.
Maar welk programma wil je installeren dan? Want dit is de eerste keer dat ik hoor dat een programma (of wat je ook wilt doen) gaat kijken naar de timestamps.

Sjod

Post by Sjod » Thu Oct 19, 2006 8:40 am

Het gaat om het programma Go global

http://www.graphon.com/download/GGHost/ ... ft/ggw.exe

Bij de installatie krijg ik de volgende foutmelding (in het log bestand)

3 2006-10-18 23:04:27.968 aps (1840) FATAL ERROR: The version of Ntoskrnl.exe on this installation of Windows is not supported by GO-Global. Please refer to product documentation on supported hotfixes, service packs and languages.

4 2006-10-18 23:04:28.015 aps (1840) FATAL ERROR: The version of Win32k.sys on this installation of Windows is not supported by GO-Global. Please refer to product documentation on supported hotfixes, service packs and languages.

5 2006-10-18 23:04:28.156 aps (1840) WARNING: The version of User32.dll on this installation of Windows is not supported by GO-Global. There could be errors with cursors, icons and painting. Please refer to product documentation on supported hotfixes, service packs and languages.

6 2006-10-18 23:04:28.828 aps (1840) WARNING: The version of Gdi32.dll on this installation of Windows is not supported by GO-Global. Client side printing will be disabled. Please refer to product documentation on supported hotfixes, service packs and languages.

MEULC

Post by MEULC » Fri Oct 20, 2006 2:28 am

Ik ken het programma niet, dus kan momenteel ook niet veel zeggen over wat de oorzaak is en hoe dit kan opgelost worden. Eens ik wat meer tijd heb, zal ik het eens d/l en proberen te installeren.

Acheron

Post by Acheron » Fri Oct 20, 2006 5:13 am

MEULC wrote:Ik ken het programma niet, dus kan momenteel ook niet veel zeggen over wat de oorzaak is en hoe dit kan opgelost worden. Eens ik wat meer tijd heb, zal ik het eens d/l en proberen te installeren.
Volgens mij kan Sjod beter even contact opnemen met de fabrikant. Het lijkt me duidelijk dat het probleem bij het programma ligt.

Sjod

Post by Sjod » Fri Oct 20, 2006 6:58 am

Uiteraard heb ik al contact gehad met de makers. Ik vraag nu een versie aan zonder versiecheck (nog geen antwoord gehad)

Feit blijft wel, dat op een Windows nie niet geslipstreamed is, het pakket wel werkt. Ik ga dit weekend eens met de engelse Windows aan de slag, kijken wat deze doet.

Ik laat het weten

Acheron

Post by Acheron » Fri Oct 20, 2006 9:43 am

Ik heb het pakket even bekeken. Het is een soort systeemmonitoring programma dat zich in de kernel hooked, zoals een Debugger als SoftIce. Ik zou het niet graag op mijn machine gebruiken.

Sjod

Post by Sjod » Fri Oct 20, 2006 6:06 pm

Het is een programma om remote appclicaties te draaien. Alleen neem je niet de hele pc over (zoals met rdp) maar kun je applicaties publiceren. Deze krijgt men dan in een interface te zien.

Kon jij het pakket trouwens installeren ?

Sjod

Post by Sjod » Tue Oct 24, 2006 3:48 am

Met de engelse versie, heb ik helaas hetzelfde probleem :(

Locked