Post-SP2 Update Pack December 2006

Discussion of Dutch translation of the Update Pack. Wees vrij om in het Nederlands te discussiëren!
ViVa

Post by ViVa » Thu Dec 21, 2006 10:09 am

obsolete_files was toch bedoeld om aan te geven of er hotfixes zijn die inmiddels zijn vervangen, waardoor het mogelijk is om een nieuwer update pack over een ouder heen te integreren?

Zie http://www.ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=488

MEULC

Post by MEULC » Thu Dec 21, 2006 10:48 am

december_addon verwijdert flash.ocx
internetexplorer_addon verwijdert plugin.ocx

Dat zijn de obsolete_files sections die je ziet in de logfile.
Deze bestanden worden verwijderd omdat ze niet meer gebruikt worden.

ixpee

Post by ixpee » Thu Dec 21, 2006 4:50 pm

MEULC wrote:Even een stand van zaken:

Ik heb een IE7 Addon klaar die volledig kan geslipstreamed worden.
Er zijn echter nog 2 openstaande issues, en bij 1 van deze ligt het probleem bij microsoft zelf:

1) Momenteel nog geen ondersteuning via dos-installatie. Dus als ge gewoon via CD/DVD boot is er geen enkel probleem. Maar als je bv via diskette in dos opstart en je start dan de installatie van XP, zal je foutmeldingen krijgen
-> Dit probleem kan ik oplossen, en zal ik ook in de komende dagen doen.

2)De nieuwe versie van iernonce.dll (die bij ie7 zit) zorgt ervoor dat bij sommige RunOnceEx niet meer zal werken. Microsoft is hiervan op de hoogte. Wat je voorlopig wel kan doen, is uit de IE7 Addon de file iernonce.dl_ gewoon verwijderen (je hebt dan gewoon de versie die bij IE6 zat).
-> Op zich is dit niet zo een groot probleem. Waarschijnlijk zal microsoft wel een hotfix hiervoor uitbrengen in de toekomst.
he allemaal
'k weet niet of probleem twee al verholpen is, maar 'k heb een nogal simpele oplossing ervoor. Boerenverstand zeg maar. Gewoon met RVM Integrator alles in elkaar laten draaien zoals gewoonlijk.
Bij mij is dat XP, december updatepack,ie7 addon, mp11, .NET Framework 1+2+3, ryans addons en XPize. En dan heel simpel iernonce.dl_ (niet versie 7) kopieren (en overschrijven dus) naar je i386 map. Zelf heb ik iernonce.dl_ genomen van een originele xp cd. Maar maakt dus niet echt uit. De mijne is bv van augustus 2004...
Heb het getest op een pc en het werkt.
grt
ixpee
XP Home / Pro
Dutch update pack maart
dotnet 3 addon, wmp11, ie7
CPU, chipset en lan drivers van bashrat

JeMoeder

Post by JeMoeder » Fri Dec 22, 2006 6:06 am

Gisteren opnieuw een CD gebakken (december pack, IE7 addon, WMP11 addon, Integrator), maar nog steeds dezelfde issues, wel een aantal andere errors in setuperr.log van vergelijkbare aard, maar dus wederom niet goed.

@MEULC: is het misschien mogelijk om een addon te maken met de updates voor IE6?
Dan heb ik zolang de integratie van IE7 nog niet vlekkeloos verloopt toch een up-to-date systeem straks, al is het dan niet met IE7 maar dat neem ik dan voor lief...

muiz
Moderator

Post by muiz » Fri Dec 22, 2006 12:30 pm

Ik heb IE7 er met Nlite ingezet.

Eerst MEULC : december , en wm11, en .NET, en wat addons, met de integrator :
BTSbg_Addon_NL.CAB
Kels_OpenAL_addon_v1.9.9.CAB
Kels_VistaDriveIndicator_addon_v1.6.CAB
NR_CursorsAIO_Addon_1.6.7z
PatchAddon_HIVESYS.cab
Xable_OfficeUpdateEngine-v1.4_addon.cab

Toen met Nlite IE7 ( De orginele setup ) erin geslipt.
gevolgd door : KB928089 (Update voor IE7)
En als laatste Bashrats driverpacks.
Nergens problemen mee........

edje

Post by edje » Fri Dec 22, 2006 1:01 pm

muiz2 wrote:Ik heb IE7 er met Nlite ingezet.

Eerst MEULC : december , en wm11, en .NET, en wat addons, met de integrator :
BTSbg_Addon_NL.CAB
Kels_OpenAL_addon_v1.9.9.CAB
Kels_VistaDriveIndicator_addon_v1.6.CAB
NR_CursorsAIO_Addon_1.6.7z
PatchAddon_HIVESYS.cab
Xable_OfficeUpdateEngine-v1.4_addon.cab

Toen met Nlite IE7 ( De orginele setup ) erin geslipt.
gevolgd door : KB928089 (Update voor IE7)
En als laatste Bashrats driverpacks.
Nergens problemen mee........
Ga dat vanavond/vannacht ook nog eens proberen.

Btw, heb jij ook getest om de werkbalk "snel starten weergeven" aan te vinken" waardoor er een icon op het bureaublad wordt geplaatst?

Vanmiddag bij een collega ook nog eens getest met RVMIntegrator. Na een foutloze installatie, dubbelklikken op het IE7 icon op het bureaublad en er wordt een snelkoppeling aangemaakt. Na een reboot is die snelkoppeling weg.
Dit kan toch geen toeval meer zijn volgens mij? :?

muiz
Moderator

Post by muiz » Fri Dec 22, 2006 4:27 pm

Ik heb standaard geen iconen op mn bureablad laten plaatsen en snelstarten staat default aan.

edje

Post by edje » Fri Dec 22, 2006 6:17 pm

Ik snap het, denk ik toch...........

Jij hebt dus niet de Internet Explorer 7 Dutch Addon van MEULC gebruikt, maar de addon die je zelf hebt gemaakt.

Als ik jouw addon gebruikt, dan werkt het wel zoals het hoort.

Snap alleen niet waarom ik het eerder genoemde probleem wel heb met de Internet Explorer 7 Dutch Addon van MEULC .

{I}{K}{E}

Post by {I}{K}{E} » Sat Dec 23, 2006 6:46 am

2 nieuwe updates:

Installeer deze update om een probleem op te lossen waarbij een Windows-systeem dat energiebeheerfuncties voor processors ondersteunt en meerdere processors bevat, mogelijk mindere prestaties levert.

http://www.microsoft.com/downloads/deta ... FB8A0FCE3B

Installeer deze update om een probleem op te lossen waardoor een systeem met een AMD-processor (Advanced Micro Devices) die twee kernen of meerdere processors omvat en ondersteuning biedt voor prestatiestatussen van ACPI-processors (AMD PowerNow!), niet meer reageert.

http://www.microsoft.com/downloads/deta ... 81837EFFBE

muiz
Moderator

Post by muiz » Sat Dec 23, 2006 7:13 am

edje wrote:Ik snap het, denk ik toch...........

Jij hebt dus niet de Internet Explorer 7 Dutch Addon van MEULC gebruikt, maar de addon die je zelf hebt gemaakt.

Als ik jouw addon gebruikt, dan werkt het wel zoals het hoort.

Snap alleen niet waarom ik het eerder genoemde probleem wel heb met de Internet Explorer 7 Dutch Addon van MEULC .
Nee ik gebruik geen addon meer , als je goed had gelezen.
ik slipstream de orginele IE7 setup erin met Nlite.

@{I}{K}{E}, ik krijg deze niet te zien bij windows update, klopt dat?

{I}{K}{E}

Post by {I}{K}{E} » Sat Dec 23, 2006 8:01 am

kan, heb nog niet bij WU gekeken.
Als je een Dual Core hebt zijn die 2 patches een must have.

edje

Post by edje » Sun Dec 24, 2006 8:59 am

Eindelijk goed :D

Mijn addons en updatepack met RVMIntegrator gedaan. Daarna met Nlite
IE7-WindowsXP-x86-nld.exe erin gedaan. Werk nu eindelijk zoals het hoort, dus IE7 maakt geen snelkoppeling meer aan.

Heb ook het update pack en de addons allemaal zojuist met Nlite gedaan. Werkt ook zoals het moet.

Hehe

MEULC

Post by MEULC » Sun Dec 24, 2006 9:47 am

Als je eerst een keer reboot, en dan de werkbalk snelstarten opzet, heb je dan ook het probleem met de snelkoppeling?

Als je IE7 integreert met nlite, en je gaat naar configuratiescherm - useraccounts, zijn die pictogrammen dan zichtbaar?

TheSickman

Post by TheSickman » Sun Dec 24, 2006 9:50 am

Werkt super

Met Integrator:
Boooggy_Aspi_Addon.cab
december_updatepack.7z
DIRECTX_DECEMBER_2006_NL_ADDON.rar
Foxy_Imgburn_2.0.0.0_Addon_V1.0.cab
framework1+2+3_addon.7z
Kels_CPLBonus_addon_v4.6.CAB
mediaplayer_addon.7z
Multi_Siginet_Multitheme-Addonspack_1.7.cab
ProgramAddons+Notepad2+1.0.12.NL.RAR
Ricks_VistaRC2Sidebar_XPAddOn_v1.3.rar
RVM_MU_Addon.7z
Sicks_UserPass2_addon_v1.CAB
SysInternals_AddOn_Sick.cab

WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe

Daarna met n-Lite ;
daemontools_408.cab
IE7-WindowsXP-x86-nld.exe

muiz
Moderator

Post by muiz » Sun Dec 24, 2006 11:47 am

MEULC wrote:Als je IE7 integreert met nlite, en je gaat naar configuratiescherm - useraccounts, zijn die pictogrammen dan zichtbaar?
Nee , niet dat ik het erg vind , maar is hier een reden voor?

edje

Post by edje » Sun Dec 24, 2006 1:33 pm

MEULC wrote:Als je eerst een keer reboot, en dan de werkbalk snelstarten opzet, heb je dan ook het probleem met de snelkoppeling?
Nee, dan is het probleem verdwenen.
MEULC wrote:Als je IE7 integreert met nlite, en je gaat naar configuratiescherm - useraccounts, zijn die pictogrammen dan zichtbaar?

Volledig zichtbaar, maar ik heb niet de Internet Explorer 7 Dutch Addon
van jou erin gezet, maar de officiele IE7-WindowsXP-x86-nld.exe

Code: Select all

[Hotfixes]
H:\XP_CD_Update_pack_19_dec_2006\december_updatepack.7z
H:\XP_CD_Update_pack_19_dec_2006\framework_addon.7z
H:\XP_CD_Update_pack_19_dec_2006\IE7-WindowsXP-x86-nld.exe
H:\XP_CD_Update_pack_19_dec_2006\directx_addon.cab
H:\XP_CD_Update_pack_19_dec_2006\ReapersCCleaner1SlimAddon.7z
H:\XP_CD_Update_pack_19_dec_2006\mediaplayer_addon.7z
H:\XP_CD_Update_pack_19_dec_2006\MrsP_DAMN_NFO_Viewer_Addon_v2.10.0032.cab
H:\XP_CD_Update_pack_19_dec_2006\ProgramAddons DVD Decrypter 3.5.4.0.cab
H:\XP_CD_Update_pack_19_dec_2006\ProgramAddons DVD Shrink 3[1].2.0.15.cab
H:\XP_CD_Update_pack_19_dec_2006\ProgramAddons GSpot 2.21.cab
H:\XP_CD_Update_pack_19_dec_2006\ProgramAddons Spybot Search & Destroy 1.4.cab
H:\XP_CD_Update_pack_19_dec_2006\ProgramAddons Subtitle Workshop 2.51.cab
H:\XP_CD_Update_pack_19_dec_2006\ProgramAddons xp-AntiSpy 3.96.4.cab
H:\XP_CD_Update_pack_19_dec_2006\ProgramAddons+Exact+Audio+Copy+0.95b4.cab

Image

Hoop dat je er wat aan hebt. Ben best enthousiast geworden :D[/img]

JeMoeder

Post by JeMoeder » Sun Dec 24, 2006 5:20 pm

Nou hehe, het is me dan toch gelukt om een installatie-cd te maken die zonder fout(melding)en alles installeert.
Met de integrator heb ik het december pack en de wmp11 addon geintegreerd, daarna met Nlite (versie 1.3 beta dit keer) de originele ie7 installer erin geslipstreamd.
Dit heb ik al eerder zo gedaan, alleen had ik Nlite 1.2.1 gebruikt, dat ging dus niet goed, met de laatste gaat het perfect.

Zo, laat die kerst nu maar komen! :D

muiz
Moderator

Post by muiz » Sun Dec 24, 2006 11:59 pm

Ik heb ook 1.3 gebruikt en ook toen GEEN iconen bij gebruikers accounts.

edit:
Alles nog eens opnieuw gedaan , nu alles prima

edje

Post by edje » Wed Dec 27, 2006 7:19 am

Net het volgende ondekt. Sommige programma's maken in de programma groep ook een koppeling naar de website, bijvoorbeeld Nlite.
Echter geen IE7 icon zichtbaar. Hebben andere mensen hier ook last van?

Image

Heb ondertussen al het IconCache.db verwijderd en hierna opnieuw geboot, probleem blijft bestaan.

JeMoeder

Post by JeMoeder » Wed Dec 27, 2006 4:50 pm

Nee Edje, geen last van.
Waar ik wel last van heb is het volgende: ik heb nu dus met Nlite die IE7 installer in mijn ceedeetje geslipstreamd, maar nu krijg ik in Windows steeds meldingen van 'Windows Bestandsbeveiliging' .
Nu weet ik dat ik dat in Nlite tegen kan gaan door 'Disable SFC Protection' aan te vinken, maar ik weet niet of dat wel zo verstandig is.
Kan iemand me vertellen waardoor dit komt en of ik er iets anders aan kan doen? (Of is dit een veilige optie?)

muiz
Moderator

Post by muiz » Fri Dec 29, 2006 8:01 am

'Disable SFC Protection' ;)

SeekAndFind

Post by SeekAndFind » Sat Dec 30, 2006 6:08 am

Kennen jullie deze al?

http://www1.fnl.nl/ct/oude-nummers/numm ... -magazine/

Niet zo compleet als MEULC addons, maar misschien bruikbaar voor anderen. Totaal 509 MB.
Volgens mij inclusief SP2 en updates t/m 31-12-2006

ram.con

Post by ram.con » Sat Dec 30, 2006 8:49 am

Ben nieuw hier, ik kom hier via het andere werk van hp83guser (ga m'n 98SE bak met unoff SP2 eindelijk eens naar XP omzetten...) en experimenteer wat met VMware, nLite, integrator en dit updatepack. Is mooi spul en allereerst hartelijk bedankt aan alle mensen die hieraan werken :D

Na het slipstreamen en installen echter (xp Pro sp2 - UpdatePack dec 06 - wat nLite tweaks) gaat WU een aantal KB's binnenhengelen. Onder andere bijvoorbeeld KB917344 (die in november uit het updatepack is verwijderd...was bij MS vervangen door KB919237 oid...maar die vind ik niet terug). Is dit omdat ze problemen veroorzaakten in het Pack of zijn ze overbodig? Waarom wil WU ze dan toch hebben? En wat ermee te doen?

Het gaat om:

KB923689
KB924496
KB925454
KB925486
KB917734 (WMP 9 dus OK)
KB917344

Ok, ik hoop dat ik geen domme of verkeerd geplaatste vraag heb gesteld...maar na een uur searchen ben je toch wel geneigd te registreren en posten... Thx alsvast!

SeekAndFind

Post by SeekAndFind » Sat Dec 30, 2006 10:30 am

ram.con wrote:Ben nieuw hier, ik kom hier via het andere werk van hp83guser (ga m'n 98SE bak met unoff SP2 eindelijk eens naar XP omzetten...) en experimenteer wat met VMware, nLite, integrator en dit updatepack. Is mooi spul en allereerst hartelijk bedankt aan alle mensen die hieraan werken :D

Na het slipstreamen en installen echter (xp Pro sp2 - UpdatePack dec 06 - wat nLite tweaks) gaat WU een aantal KB's binnenhengelen. Onder andere bijvoorbeeld KB917344 (die in november uit het updatepack is verwijderd...was bij MS vervangen door KB919237 oid...maar die vind ik niet terug). Is dit omdat ze problemen veroorzaakten in het Pack of zijn ze overbodig? Waarom wil WU ze dan toch hebben? En wat ermee te doen?

Het gaat om:

KB923689
KB924496
KB925454
KB925486
KB917734 (WMP 9 dus OK)
KB917344

Ok, ik hoop dat ik geen domme of verkeerd geplaatste vraag heb gesteld...maar na een uur searchen ben je toch wel geneigd te registreren en posten... Thx alsvast!
Ga naar het begin van dit forum (pagina één) en download alle vier de addons.
Gebruik RVMintegrator 1.42 voor de integratie van de vier addons.
En dan komen er via WU geen KB's meer naar voren.
Eventueel kun met nLite 1.30 verder tweaken.

ram.con

Post by ram.con » Sat Dec 30, 2006 10:47 am

SeekAndFind wrote:
ram.con wrote:...
Ga naar het begin van dit forum (pagina één) en download alle vier de addons.
Gebruik RVMintegrator 1.42 voor de integratie van de vier addons.
En dan komen er via WU geen KB's meer naar voren.
Eventueel kun met nLite 1.30 verder tweaken.
Ah ok, met RVMIntegrator. Ik zit echter niet te wachten op WMP11 en .NET - wou een lichte computer houden. IE7 is ok. Volgens mij hadden die KB's ook betrekking op Windows zelf, niet .NET of IE, en slechts een was van WMP (maar dat begrijp ik dan ivm die addon)...

Ik zal het eens proberen met RVMInt en IE7 addon. Tnx!

* Pakt z'n cd en VMware er weer bij.

muiz
Moderator

Post by muiz » Sun Dec 31, 2006 4:32 am

Ik zit echter niet te wachten op WMP11 en .NET - wou een lichte computer houden
Wat heeft dat te maken met een lichte computer?
En sommige dingen hebben nu eenmaal .NET nodig.

ram.con

Post by ram.con » Sun Dec 31, 2006 6:00 am

Okok...je hebt gedeeltelijk gelijk. Het gaat alleen om een PIII van mijn ouders die WMP niet nodig hebben (kijken wel uitzending gemist via WMP classic oid) en behalve Office geen applicaties nodig hebben en zeker geen .NET gebeuren. Maar goed. Ben druk aan de slag met VMware en kom tot de conclusie dat .NET niet echt nodig is om geen KB's van WU te krijgen. Ga nu maar eens met nLite, updatepack IE7 WMP11 en wat addons (acrobat...simpel themepje) aan de slag.

Luud

Post by Luud » Tue Jan 02, 2007 12:52 pm

Hallo, ik ben nieuw hier en wil even zeggen dat ik dit een super project
vind wat mij heel wat uurtjes installeren bespaart.
Ik ben hier op het forum omdat ik problemen heb tijdens de setup met de
xp cd die ik met alle add ons uitgebreid heb (Post-SP2 Update Pack For Windows XP SP2 Dutch, .Net Framework 1.1 + 2.0 + 3.0 Dutch Addon, Windows Media Player 11 Dutch Addon en Internet Explorer 7 Dutch Addon.
Ik heb RVM Integrator gebruikt en het volgende doet zich voor, tijdens de setup krijg ik meldingen betreffende drivers die niet voldoen aan de Windows logo test en al deze meldingen hebben betrekking op de VIA chipset van mijn moederbord, ik kan dan op toch doorgaan klikken en dan gaat de setup verder.
Wanneer ik dezelfde xp cd maak met nlite krijg ik deze meldingen niet alleen krijg ik nadat Windows helemaal geinstalleerd is problemen met het installeren van de nvidia drivers welke met de melding komt dat er nog een Microsoft hardware installer bezig is en ook de onboardgeluidskaart waarvan ik de drivers probleemloos kan installeren laat niets van zich horen en ook het luidsprekerikoontje in de tray verschijnt niet direkt maar pas na een paar keer rebooten van het systeem waarna er dan ook ineens geluid is!
Ik installeer heel wat systeempjes en mijn eigen systemen ken ik door en door en ik weet niet waar ik het moet zoeken, kan het zijn dat RVM Integrator conflicteerd met een bepaalde chipset (VIA)?
De cd's die ik gemaakt heb daarin zijn geen driverpacks geintegreerd en wanneer ik met de originele xp cd mijn systeem installeer gaat alles probleemloos en een xp cd met alleen maar Post-SP2 Update Pack For Windows XP SP2 Dutch en .Net Framework 1.1 + 2.0 + 3.0 Dutch Addon geintegreerd werkt ook probleemloos :?

edje

Post by edje » Tue Jan 02, 2007 6:22 pm

Luud wrote:Ik heb RVM Integrator gebruikt en het volgende doet zich voor, tijdens de setup krijg ik meldingen betreffende drivers die niet voldoen aan de Windows logo test en al deze meldingen hebben betrekking op de VIA chipset van mijn moederbord, ik kan dan op toch doorgaan klikken en dan gaat de setup verder.

Heb je o.a. dit gelezen in de FAQS

http://www.ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=2823

II. Maak gebruik van RVM Integrator. Op Advanced tabblad moet Convert Unicode to ANSI aangevinkt worden wanneer gebruik wordt gemaakt van een Nederlandse Windows XP. Selecteer daarna het Update Pack om te integreren.

Heb dergelijke boodschappen ook verschillende keren gezien toen ik aan het testen was middels VMWare. Had ook niet goed gelezen :rolleyes:

muiz
Moderator

Post by muiz » Wed Jan 03, 2007 4:31 am

YEP :)

Image

Dat zal inderdaad schelen.

Luud

Post by Luud » Wed Jan 03, 2007 5:42 am

ik had die opties inderdaad gezien maar omdat ik niet weet
wat deze doen ben ik er vanaf gebleven zoals het er ook staat geschreven :P
snel ff een nieuwe maken :wink:

Luud

Post by Luud » Wed Jan 03, 2007 2:08 pm

tis gelukt, de xp cd werkt perfect :wink:

nog een vraagje/opmerking, ik zie dat de validatie tool (KB892130 - Windows Genuine Advantage Validation Tool 1.5.723.1) geintegreerd is maar ik kom toch niet voorbij de validatie op WU!

*removed by MEULC*

MEULC

Post by MEULC » Wed Jan 03, 2007 2:17 pm

Uhm... als je windows legetiem is, dan zul je de validatie wel goed doorkomen! Alles wat hier te d/l is, is legaal en bevat geen gehackte files!

Luud

Post by Luud » Wed Jan 03, 2007 2:22 pm

MEULC wrote:Uhm... als je windows legetiem is, dan zul je de validatie wel goed doorkomen! Alles wat hier te d/l is, is legaal en bevat geen gehackte files!
ok, bedankt voor je snelle antwoord, ik snap het nu :wink:

SolidasRock

Post by SolidasRock » Sun Jan 07, 2007 5:15 pm

alle 5 de packs samen met 1.4.2 werkt idd goed. Er is maar 1 iets wat niet goed is. De snelstartmenu heeft doorgaans een snelkoppeling naar burobladweergeven en die is pleite.

Op zich niet zo dramatisch probleem maar wou het toch ff aankaarten. Wat er wel staat is de IE7 snelkoppeling ipv de IE6. Denk dat het daar iets mee te maken heeft?

MEULC

Post by MEULC » Mon Jan 08, 2007 4:42 am

Dat is ondertussen opgelost. 'Bureaublad weergeven' staat nu wel in snelstartenmenu. KB928089 zit er nu ook in.

Nieuwe IE7 Addon wordt opgeladen samen met het nieuwe updatepack als de nieuwe hotfixes er zijn.

JeMoeder

Post by JeMoeder » Mon Jan 08, 2007 6:58 am

O, da's mooi!
Zijn in de nieuwe addon ook de problemen met het IE7-icoon en de meldingen in setuperr.log opgelost?

MEULC

Post by MEULC » Mon Jan 08, 2007 7:57 am

JeMoeder wrote:O, da's mooi!
Zijn in de nieuwe addon ook de problemen met het IE7-icoon en de meldingen in setuperr.log opgelost?
Probleem met IE7 icoon heb ik zelf niet, en als je gewoon eerst een keer boot voordat je dat icoon er zet, heb je dat probleem ook niet.

De meldingen in setuperr.log zijn volledig normaal omdat er bestanden niet meer nodig zijn, en dus ook niet meer geinstalleerd worden.
Je kunt deze meldingen voorkomen door sysstetup te gaan hacken en daar de referenties van deze bestanden verwijderen, maar daar ben ik geen voorstander van.

SolidasRock

Post by SolidasRock » Mon Jan 08, 2007 11:08 am

MEULC wrote:
JeMoeder wrote:O, da's mooi!
Probleem met IE7 icoon heb ik zelf niet, en als je gewoon eerst een keer boot voordat je dat icoon er zet, heb je dat probleem ook niet.

De meldingen in setuperr.log zijn volledig normaal omdat er bestanden niet meer nodig zijn, en dus ook niet meer geinstalleerd worden.
Je kunt deze meldingen voorkomen door sysstetup te gaan hacken en daar de referenties van deze bestanden verwijderen, maar daar ben ik geen voorstander van.
IE7 icoon hier geen probleem terwijl ik geen reboot gedaan hebt. Pc is verder stabiel en nog geen enkele probleem tegengekomen behalve dat burobladicoontje dan.

Zou iemand zo lief willen zijn die snelkoppeling op te sturen naar mij? Dan kan ik hem terugzetten.

edje

Post by edje » Mon Jan 08, 2007 12:05 pm

SolidasRock wrote: Zou iemand zo lief willen zijn die snelkoppeling op te sturen naar mij? Dan kan ik hem terugzetten.

Heb je dit al geprobeerd?
Restore Show Desktop Icon to Quick Launch on Taskbar
If the Show Desktop icon is deleted from Quick Launch, the procedure below will recreate the file.

Open Notepad and enter the following text:

[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

Save the new file as Show Desktop.scf then drag and drop the icon on the Quick Launch bar or whatever location you want the shortcut to appear.

edje

Post by edje » Mon Jan 08, 2007 12:16 pm

Ben trouwens het afgelopen weekend bezig geweest om de IE7 iconen goed te krijgen. Begonnen met Windows XP Pro ( genuine ), zonder updatepacks. Het officiële Update pack 2 gedownload en geslipstreamed met Nlite. Voor de rest niks. Geinstalled via VMware, werkt perfekt.
Dan Ryan's updatepack and IE7 addon bijgevoegd middels RVMntegrater.

Er wordt weer eerst een IE7 icon op het bureaublad geplaatst, aanklikken en er wordt wederom een IE7 snelkoppeling gemaakt. Na het rebooten is die inderdaad weg. Meer mensen hebben dit probleem, anderen niet. Snap er niks van.

btw bij de mensen die zonder problemen alles hebben kunnen integreren, hoe zien jullie IE7 icons eruit in jullie favourieten en hoe zien jullie WMP icons eruit?

Indien mogelijk een screenshotje aub?

Alvast bedankt

SolidasRock

Post by SolidasRock » Mon Jan 08, 2007 12:22 pm

edje wrote:
SolidasRock wrote: Zou iemand zo lief willen zijn die snelkoppeling op te sturen naar mij? Dan kan ik hem terugzetten.

Heb je dit al geprobeerd?
Restore Show Desktop Icon to Quick Launch on Taskbar
If the Show Desktop icon is deleted from Quick Launch, the procedure below will recreate the file.

Open Notepad and enter the following text:

[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

Save the new file as Show Desktop.scf then drag and drop the icon on the Quick Launch bar or whatever location you want the shortcut to appear.
Werkt perfecto! Bedankt

SolidasRock

Post by SolidasRock » Mon Jan 08, 2007 12:45 pm

edje wrote:Ben trouwens het afgelopen weekend bezig geweest om de IE7 iconen goed te krijgen. Begonnen met Windows XP Pro ( genuine ), zonder updatepacks. Het officiële Update pack 2 gedownload en geslipstreamed met Nlite. Voor de rest niks. Geinstalled via VMware, werkt perfekt.
Dan Ryan's updatepack and IE7 addon bijgevoegd middels RVMntegrater.

Er wordt weer eerst een IE7 icon op het bureaublad geplaatst, aanklikken en er wordt wederom een IE7 snelkoppeling gemaakt. Na het rebooten is die inderdaad weg. Meer mensen hebben dit probleem, anderen niet. Snap er niks van.

btw bij de mensen die zonder problemen alles hebben kunnen integreren, hoe zien jullie IE7 icons eruit in jullie favourieten en hoe zien jullie WMP icons eruit?

Indien mogelijk een screenshotje aub?

Alvast bedankt
Ik heb mijn xp handmatig geslipstreamed omdat ik nlite niet zo vertrouw. Die cd met xp en sp2 geslipstreamed gebruik ik als basis voor elk unattended cd. (dus wel branden op cd en niet telkens opnieuw maken)

Heb jij de ansi dinges wel aangevinkt? Verder weet ik niet waarom het niet bij jou lukt...

Screenshot op verzoek: http://img245.imageshack.us/my.php?image=fdfjhgrd8.jpg

Hierop is de wmp icoon ook te zien (links) of bedoel je iets anders?

edje

Post by edje » Mon Jan 08, 2007 12:58 pm

Heb me eigenlijk een beetje verkeerd uitgedrukt. Jouw IE7 icons zien er dan hetzelfde uit als bij mij.

Hoe ziet er bij jou een icoontje uit van bijvoorbeeld een avi file. Ga er van uit dat dit dan ook geassocieerd is met WMP
Ik heb mijn xp handmatig geslipstreamed
Hoe heb je dat dan gedaan als ik vragen mag 8)

SolidasRock

Post by SolidasRock » Mon Jan 08, 2007 1:17 pm

edje wrote:Heb me eigenlijk een beetje verkeerd uitgedrukt. Jouw IE7 icons zien er dan hetzelfde uit als bij mij.

Hoe ziet er bij jou een icoontje uit van bijvoorbeeld een avi file. Ga er van uit dat dit dan ook geassocieerd is met WMP
Ik heb mijn xp handmatig geslipstreamed
Hoe heb je dat dan gedaan als ik vragen mag 8)
Opgezocht op internet, slipstreamen SP2 of zo en dan nederlandse hits en daar stond precies wat je moest doen, wel meer werk dan nlite maar dan wist ik zeker dat het 100% goed was.

edit: mijn avi zijn gekoppeld aan MPClassic.

edje

Post by edje » Mon Jan 08, 2007 3:53 pm

thanks, ga verder zoeken.

muiz
Moderator

Post by muiz » Tue Jan 09, 2007 6:26 am

Iemand ook deze error? of is die met nieuwe pack ook opgelost :

Image

En nee ligt niet aan nlite ik heb alles al uitgesloten , er bleven alleen het decemberpack(oude inmiddels) en meulcs wm11 addon over.

Zo te lezen is WMI .NET afhankelijk.
WMI zorgt er onder andere voor dat windows scripts kan draaien zoals vbs

Wat zegt microsoft hier over :

http://support.microsoft.com/?kbid=823775

Maar de oplossing heb je weinig aan , aangezien je een verse instal hebt gedaan, dus een systeemherstel niet mogelijk is.

Andere gevonde "fix" :
Gooi alle bestanden uit deze map weg :
C:\WINDOWS\system32\wbem\Repository\FS
en reboot de pc.
Maar dat is natuurlijk niet DE oplossing.

edje

Post by edje » Tue Jan 09, 2007 8:08 am

Heb deze error niet gezien. Gisteren een reinstall gedaan, met de update packs/addons van december.

Netwerk draait zonder problemen.

Als ik klik op eigenschappen, worden de eigenschappen correct weergegeven.

Pliek

Post by Pliek » Tue Jan 09, 2007 2:52 pm

Ik heb hier ook geen last van, alles geinstalleerd...en netwerk eigenschappen werken naar behoren.
Hoop dat Januari pack er gauw opstaat om dit dan nogmaals te testen.

MEULC

Post by MEULC » Wed Jan 10, 2007 11:44 am

Januari versie zal er in het weekend opkomen.

Post-SP2 Updatepack:
Added MRT v1.24

IE7 Addon:
Added KB929969 & KB928089
Fixed 'bureaublad weergeven' bij snelstarten.

Locked